login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uitlezen html

Offline edwin87 - 20/05/2008 10:52
Avatar van edwin87Nieuw lid Beste Sitemasters,

Momenteel ben ik met een project bezig waarvan ik vast gedefineerde keywords uit een mail moet lezen. Deze mail word gekopieerd in de FCK editor. Nu is het mogelijk om bijvoorbeeld 'woord1' door te zoeken in de html. Dit gaat nog vrij gemakkelijk.

Nu komt het probleem, ik dien de zin achter het keyword tot de volgende keyword te plaatsen in de database.

De mail kan er alsvolgt uitzien:
<!-- Begin mail -->

Functienaam: Applicatie ontwikkelaar
Expertise: Java
Plaats van inzet: Amsterdam

Hier komt de beschrijving van deze vacature

<!-- Einde mail -->


Nu dien ik dus de functienaam, expertise en plaats van inzet in de database te plaatsen.
Nu verwacht ik dat het eerste vraag is; Waarom laat je de klant dat niet via een invoer veld doen?

De klant krijgt dagelijks 30 mailtjes binnen met opdrachten, daarom is besloten om deze mailtjes te kopieren in een FCK editor.
Wie weet stappen we nog over om deze mailtjes direct uit te lezen via IMAP, alleen dat is op dit moment nog niet aan de orde.


Kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen naar een oplossing.

Bijvoorbaat dank.
Edwin

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 20/05/2008 10:55
Avatar van marten Beheerder Ga werken met xml uitermate geschikt hiervoor.
Offline edwin87 - 20/05/2008 11:26
Avatar van edwin87 Nieuw lid Dit is inderdaad voor een opdrachtgever.

Ik heb het voor elkaar gekregen om de dikgedrukte woorden met de tekst daarachter uit kunnen lezen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan;
Ik heb de woorden gevonden alleen deze 'tabel' moet verwijderd worden om de beschrijving ook een apart veld te zetten. Met substr gaat dit lastig worden aangezien er ook een ander formaat aangeleverd kan worden.

  1. $tekst = stripslashes($_POST['add_tekst']);
  2. preg_match_all("/(<([\w]+)[^>]*>)(.*)(<\/\\2>)/", $tekst, $matches, PREG_SET_ORDER);
  3.  
  4. echo $matches[0][0];
  5.  
  6. //Geeft bijvoorbeeld Functienaam weer.



De email is wel altijd een vast formaat. Zo staat functie naam altijd bovenaan.
Alleen de tekst daarachter kan natuurlijk anders zijn, dus wanneer er meerdere zinnen worden ingevoerd, loop ik vast met substr.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s