login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Login script met verwijzing per gebruiker

Offline msvoogd - 18/04/2008 14:50
Avatar van msvoogdNieuw lid Wie o wie kan mij helpen aan een script welke ik kan gebruiken. Het vogende zou dit moeten kunnen:

Inloggen per gebruiker en dan bv gebruiker A naar pagina A en gebruiker B naar pagina B enz. Het moet dan ook niet mogelijk zijn dat bv gebruiker A naar de pagina van gebruiker B kan enz.

Ben zelf compleet niet handig met het aanpassen van scripts en kan nergens iets vinden wat deze functie heeft. Mijn server is in het bezit van een MYSQL dus dit kan eventueel gebruikt worden.

Ik hoop dat iemand een gebruiksvriendelijk en toch veilig script heeft!!

Alvast bedankt!!!!

Mark

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 14:53
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Oke ik begrijp het NIET 

Wou je voor elke gebruiker een aparte pagina aanmaken?

Wat je eventueel kan doen (tja we gaan niet alles voor jou maken), dat je op ID controleert.

Maar eerst wil ik nog even extra uitleg want ik snap het niet 

Want wat als je 120483 gebruikers hebt 
Offline Simax - 18/04/2008 15:37
Avatar van Simax Onbekend Bedoel je het volgende?

Gebruiker a krijgt: ?pagina=gebruikera,
gebruiker b krijgt: ?pagina=gebruikb
Offline msvoogd - 18/04/2008 16:47
Avatar van msvoogd Nieuw lid Sorry als het onduidelijk is, maar ben ook geen expert dus voor mij lastig uitleggen.

Het zullen maximaal 40 gebruikers worden welke toegang krijgen tot hun eigen pagina. Hierop zal door de administartie informatie worden vermeld m.b.t. wedstrijdformulieren en eventuele bijzonderheden. De scripts welke ik wel gevonden heb zijn 1 gebruikersnaam en dan krijgt iedereen alles te zien. Aangezien er ook vergoedingen opstaan vermeld willen wij dit graag gescheiden houden. Heb wel memebersystemen gevonden maar die gaan veel te ver qua informatie.

Ik weet dat ik wat raars en moeilijks vraag, maar misschien begrijpt iemand mij nu een beetje, sorry
Offline Simax - 18/04/2008 16:50
Avatar van Simax Onbekend Wil je voor iedere gebruiker een profielpagina, waarop persoonlijke dingen vermeld staan?
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 16:50
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Wat je kan doen is gewoon een pagina bijv. info.php te maken.

Daar wordt gecontroleerd welke gebruiker je bent, dit kan het beste met he ID-nummer. Aan de hand van het ID pak je de gegevens uit de database.

Ik weet niet wat je bedoelt met wedstrijdformulieren etc. Moet de gebruiker deze zelf hebben aangemaakt of wat?
Offline msvoogd - 18/04/2008 17:08
Avatar van msvoogd Nieuw lid Het bestuur wil wekelijks bepaalde formulieren plaatsen voor aan aantal vrijwilligers welke dan persoonlijk toegang hebben tot hun eigen pagina. Aangezien er ook oudere bij zijn moet het eenvoudig blijven. Dus dacht ik persoonlijk aan een gebruikersnaam met een wachtwoord en doordat ze individueel inloggen ze alleen hun eigen pagina zouden zien. De standaard scripts welke ik heb gevonden laten maar een gebruikersnaam toe en verwijst naar een vast pagina, dus deze kan ik niet gebruiken want dan wordt het onoverzichtelijk.

En aangezien ik zelf nauwelijks kennis heb van PHP wordt het lastig, dus dacht misschien hebben jullie deze vraag meer gehad.
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 17:15
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Die formulieren bedoel je dus .doc`s mee? 

Even voor de duidelijkheid, geen HTML invul formulieren (forms)
Offline msvoogd - 18/04/2008 17:20
Avatar van msvoogd Nieuw lid Klopt inderdaad, er zullen dan word documenten worden geplaatst of pdf.
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 17:28 (laatste wijziging 18/04/2008 17:58)
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Wat je kan doen is een map maken genaamd documents. En dan komt dat document in een lijstje te staan. En dan kan je gebruikers aan een documenten koppelen.

Ik moet gaan koken dus heb even geen tijd ;)

Documenten uitlezen staat vast wel hier bij de scripts.

edit
http://www.site...amp;id=366
Offline jc2 - 18/04/2008 18:04 (laatste wijziging 18/04/2008 18:07)
Avatar van jc2 PHP interesse Aanvulling & verduidelijking van Kr4nkz1n:

1:
Je maakt een map 'documents', waarin je de documenten upload. Probeer middels je script het zo te doen dat elk geüpload bestand ook als regel in de database (bijv. 'documenten') komt te staan.

2:
In de documentendatabase zet je dus het volgende:
[id] [id van lid] [naam document] [bestandsnaam] [bestandstype]
[datum] enz.

3:
Op een bepaalde pagina, bijv. info.php, laat je dan links echoën naar het bestand, waarbij je gebruik maakt van de leden id's.

Ik heb zelf een soortgelijk iets gemaakt, maar dan niet met bestanden, maar met links. Kijk maar eens op deze website en kies dan links voor demo en bekijk de verschillende links aan de linkerkant als je voor andere gebruikers (school, leerling, leraar, enz.) kiest.
Offline msvoogd - 18/04/2008 19:57
Avatar van msvoogd Nieuw lid Dat demo model ziet er netjes uit, kan zoiets inplaats van een naam en een klas ook andere info tonen?
Offline jc2 - 20/04/2008 17:48 (laatste wijziging 20/04/2008 17:49)
Avatar van jc2 PHP interesse natuurlijk, maar dan moet je wel wat dingen aanpassen natuurlijk.

het werkt eigenlijk heel simpel:
via een loginscript wordt in de database aangegeven of de user ingelogd is of niet.
bijv.:
  1. mysql_query("UPDATE gebruikerstabel SET ingelogd='1' WHERE gebruikersnaam='$gebruikersnaam'");

op de indexpagina controleer ik of een gebruiker is ingelogd.
bijv.:
  1. <?
  2. $selectlogin=mysql_query("SELECT * FROM gebruikerstabel WHERE ingelogd='1' AND ip='$ip'");
  3. $selectlogin2=mysql_fetch_assoc($selectlogin);
  4. ?>

als de user ingelogd is, komt er een nieuw menu tevoorschijn.
bijv.:
  1. <?
  2. if($selectlogin2['ingelogd']=="1"){
  3. if($selectlogin2['type']=="leerling"){
  4. ?>
  5. <a href="#">test</a><br>
  6. <a href="#">test</a><br>
  7. <?
  8. }
  9. elseif($selectlogin2['type']=="docent"){
  10. ?>
  11. <a href="#">test</a><br>
  12. <a href="#">test</a><br>
  13. <?
  14. }
  15. }
  16. else{
  17. }

Nu kan elke gebruiker (idg 'leerling' en 'docent') alleen de pagina's zien waar hij/zij toegang toe heeft.

Tip:
Zorg ervoor dat de pagina's waar je naar links ook controleren om welk type gebruiker het gaat, anders kunnen ze hotlinken.
bijv.:
http://www.test...lingen.php

En het is natuurlijk niet de bedoeling dat de leerlingen die pagina kunnen bereiken 

Opmerking:
Uiteraard gaat het hierboven om een vereenvoudigd model.
Je moet zelf maar even kijken wat je ermee kunt en anders moet je me maar PM'en.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s