login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[GD] Afbeelding outputten met .png extensie (Opgelost)

Offline Sam - 26/03/2008 18:47
Avatar van SamPHP expert Hallo,
Ik maak met GD een afbeelding waarin een paar statistieken van mijn website te zien zijn. Maar nu zou ik op een of andere manier willen dat deze afbeelding de extensie .png en niet .php krijgt. De afbeelding gewoon opslaan met GD is geen optie omdat ze constant vernieuwd moet worden, en dan zou GD altijd een error blijven geven omdat de afbeelding al bestaat. Ik had zelf 2 mogelijkheden voor ogen, maar ik ben niet zeker of ze wel kunnen of werken:

1) Het PHP-script de .png extensie geven, maar ik dacht dat je dan ergens in je php.ini moest instellen dat hij .png als .php mag uitvoeren, maar aangezien er ook gewone .png bestanden zijn, denk ik niet dat dit een oplossing is.

2) De afbeelding met de ftp_... functies altijd verwijderen vlak voor dat ze opnieuw geoutput word, maar ik ben niet zo vertrouwd met de ftp_... functies, dus hier zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.

Mvg,
Samscam

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mebus - 26/03/2008 20:16
Avatar van mebus Nieuw lid gewoon als afbeelding word opgeslagen bij het verversen kijken of de oude nog bestaat zo ja verwijderen in het begin en de nieuwe gewoon weer aanmaken... en kan je een huidig bestand niet gewoon voerschrijven met een nieuwe?
Offline Sam - 26/03/2008 21:50
Avatar van Sam PHP expert Met gd kan je niet overschrijven nee, en om een afbeelding te verwijderen moet je gebruikmaken van de ftp_... functies voor zover ik weet.
Offline webrik - 27/03/2008 14:58
Avatar van webrik HTML interesse Voor het verwijderen kan je ook kijken naar de PHP.net: unlink functie:

Makkelijker kan toch niet?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s