login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Welke input ingevuld? (Opgelost)

Offline Bart - 24/03/2008 12:44
Avatar van BartPHP expert Hallo iedereen,
http://img183.i...toraj2.jpg
Dit heb ik op dit moment, mijn vraag is; hoe weet ik welke input ik ingevuld heb. Als ik op submit klik wil ik graag een overzicht hebben van wat ik dus heb ingevuld.

Deze array heb ik op dit moment:
  1. <?php
  2. $aTroops = array(0 => array(0 => "Legionair", 1 => "Knuppelvechter", 2 => "Phalanx"),
  3. 1 => array(0 => "Praetoriaan", 1 => "Speervechter", 2 => "Zwaardvechter"),
  4. 2 => array(0 => "Imperiaan", 1 => "Bijlvechter", 2 => "Padvinder"),
  5. 3 => array(0 => "Equites Legati", 1 => "Verkenner", 2 => "Toetatis Donder"),
  6. 4 => array(0 => "Equites Imperatoris", 1 => "Paladijn", 2 => "Druideruiter"),
  7. 5 => array(0 => "Equites Caesaris", 1 => "Germaanse Ridder", 2 => "Haeduaan"),
  8. 6 => array(0 => "Ram(Romein)", 1 => "Ram(Germaan)", 2 => "Ram(Galliër)"),
  9. 7 => array(0 => "Vuurkatapult", 1 => "Katapult", 2 => "Trebuchet"),
  10. 8 => array(0 => "Senator", 1 => "Leider", 2 => "Onderleider"),
  11. 9 => array(0 => "Kolonist(Romein)", 1 => "Kolonist(Germaan)", 2 => "Kolonist(Galliër)"));
  12. ?>

De radio inputs hebben een value van 0, 1, 2 dan weet je welk ras je moet hebben (elk ras heeft zijn eigen benaming van eenheid).
De inputs waar je aantal troepen in kan vullen hebben een value van 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Stijn - 24/03/2008 19:39
Avatar van Stijn PHP expert Je overloopt iedere element in $aTroops. Iedere $value is dus een array. Je hebt die 0, 1 of 2 die de gebruiker geselecteert heeft. Ik neem aan dat zo'n vakje waar je een getal kan invullen de naam vakje_0...9 noemt en de radio's soort.

  1. foreach( $aTroops as $key => $value ) {
  2.  
  3. echo $_POST['vakje_' . $key] . ' ' . $value[ $_POST['soort'] ] . '.<br />';
  4.  
  5. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s