login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cookies IE7

Offline Dlol - 17/03/2008 14:51
Avatar van DlolLid Hallo,

Mijn probleem eigenlijk in een paar woorden: MICROSOFT SUCKT.
Maar even concreet. Ik wil in mijn phpscripts cookies en sessions gebruiken. In FireFox werkt alles perfect, maar IE7 moet natuurlijk tegenwerken.
Een simpel scriptje:
  1. <?php
  2. $_SESSION['gezet'] = "ja";
  3. echo "<a href=\"verder.php\">Verder</a>";
  4. ?>


En dit is verder.php:
  1. <?php
  2. echo $_SESSION['gezet'];
  3. ?>


Dit werkt dus perfect in FireFox, maar niet in IE7. Ik heb echt al alles geprobeerd. De beveiligingsinstelliongen van IE7 volledig op 0 gezet, cookies stonden aan... Niks...
Ook als ik via een computer in ons netwerk verbinding maak met mijn webserver, zet-ie de cookies niet in IE7, wel in FireFox.
Ik ben ook al gaan kijken bij Temporary Internet Files, en daar stonden de cookies die ik gezet had niet tussen...
Als ik instelde in IE7 dat-ie me moest waarschuwen wanneer er een website cookies probeert te zetten, deed-ie dat bijvoorbeeld op sitemasters.be, maar niet bij mijn script.
Maar aan mijn webserver kan het ook niet liggen, aangezien het in FF wel werkt.


Help mij aub, want ik ben echt radeloos...
Dank bij voorbaat!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jurgo - 17/03/2008 14:57
Avatar van Jurgo PHP interesse je heb het de hele tijd over cookies, maar in dit script hierboven gebruik je alleen sessies en geen cookies. Dus dat hele cookie verhaal staat er los van.
Maar het script ziet er verder goed uit. Krijg je een foutmelding?
Offline Dlol - 17/03/2008 15:14
Avatar van Dlol Lid Ja maar sessies werken toch met cookies die het sessie-nummer opslaan, niet?

En ja ik krijg een foutmelding:
Notice: Undefined index: gezet in C: \Users\Sebastiaan\Downloads\UsbWebserverv7\UsbWebserver\Root\verder.php on line 3

Dit krijg ik dus ook als ik de sessie vervang door cookies, alleen in IE
Offline timmie_loots - 17/03/2008 16:18
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde En wat als een cookie probeert te zetten met je script?

Wat krijg je als je dit doet:

  1. <?php
  2.  
  3. setcookie('testcookie', 'testvalue', (time() + 4500));
  4.  
  5. ?>


en in een ander script

  1. <?php
  2.  
  3. print_r($_COOKIE);
  4.  
  5. ?>


Als je nu eerst het eerste en dan het tweede script bezoekt, wat is dan de uitkomst van het tweede script?
Offline Dlol - 17/03/2008 17:03 (laatste wijziging 17/03/2008 17:05)
Avatar van Dlol Lid @timmie_loots

Als ik dit doe is mijn output gewoon dit:

Array
(
)

En FireFox geeft dit:

Array
(
[testcookie] => testvalue
)


En we hebben hier thuis geen Xp ter beschikking... Zijn er nog mensen met Vista hier die ook geen cookies kunnen zetten?
Offline DarkImpact - 17/03/2008 17:09
Avatar van DarkImpact Nieuw lid Gast een ding download XP, vista wordt binnenkort zoiezo geboycot door alle grote bedrijven en het systeem zuigt zoiezo, je kan ook gwn een gratis redhat linux op je systeem zetten.
Offline thomasje - 17/03/2008 17:11
Avatar van thomasje MySQL beginner nee ik heb windows XP en kan wel cookies zetten.
Offline timmie_loots - 17/03/2008 17:40 (laatste wijziging 17/03/2008 17:41)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
Dlol schreef:
@timmie_loots

Als ik dit doe is mijn output gewoon dit:

Array
(
)

En FireFox geeft dit:

Array
(
[testcookie] => testvalue
)


En we hebben hier thuis geen Xp ter beschikking... Zijn er nog mensen met Vista hier die ook geen cookies kunnen zetten?


Dan heb je toch een conflicterende instelling die ervoor zorgt dat IE geen cookies accepteert. Het zou ook nog aan de webserver kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk.

EDIT: DarkImpact, please zeg :')
Offline Dlol - 17/03/2008 18:49
Avatar van Dlol Lid Ik vind het echt raar, want zoals gezegd zegt IE7 zelfs niet-eens dat er hier cookies worden gezet wanneer ik instel dat-ie me telkens moet vragen om cookies te accepteren. Het lijkt wel alsof de cookie verdwijnt op weg van Apache naar IE7...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s