login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML in nieuwssysteem

Offline BjoJnD - 02/03/2008 21:51
Avatar van BjoJnDNieuw lid geachte mensen

ik heb een nieuwsysteem geimplementeerd in mijn website. er zijn ubb codes ingevoegd. het is zeer simpel maar wel super goed. ik zou graag, net zoals ubb, html willen schrijven in mijn nieuws. ik weet echter niet of dat moeilijk in te voegen is, zo niet, moet ik nog weten hoe ik eraan begin.
weten jullie misschien of dit al dan niet mogelijk is en mischien mij wat tips kunnen geven over hoe ik dit kan aanpakken.

dank bij voorbaat.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Threetimes - 02/03/2008 22:17
Avatar van Threetimes PHP beginner HTML is net zo makkelijk te maken als UBB, maar let wel op de veiligheid. Als ik (bijvoorbeld nu en hier) onbeperkt HTML hier zou kunnen invoegen, kan ik de site half slopen. Met javascript is het nog erger, dan kan ik de site helemaal slopen:
1. maak een javascriptje dat alle cookies naar mij stuurt
2. wacht tot een beheerder online komt
3. stel zijn cookie in als mijn cookie
4. ik ben ingelogd als beheerder
Offline GJ2086 - 02/03/2008 22:25
Avatar van GJ2086 Nieuw lid volgens mij bedoelt hij, dat 'hij' als beheerder html wil toevoegen aan news items.

dat is wel mogelijk!
als dat nu niet mogelijk is zal er waarschijnlijk een filter over de invoer zitten, deze zit dan waarschijnlijk in de UBB code, je zou even kunnen zoeken naar iets in de trand van strip_tags(); Htmlentities(), htmlspecialchars() of een of andere reguliere expressie dat bepaalde tags uit je invoer filtert.

Maar zoals Threetimes zei, kijk uit met wie of welke groepen je rechten geeft om html invoer te laten gebruiken.
Offline yetti4 - 02/03/2008 23:01
Avatar van yetti4 JS interesse dan moet van ubb functie nl2br() weghalen ;)
Offline GJ2086 - 02/03/2008 23:04
Avatar van GJ2086 Nieuw lid  nl2br() converteerd enters naar <br />
Offline GTW - 02/03/2008 23:06
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
ja, ik wilde net zeggen, geef nuttige antwoorden of geen. zoek maar naar die 3 die GJ2086 gaf 3 reply's hiervoor. Die maken het niet mogelijk HTMl te gebruiken
Offline jopiegoekopi - 02/03/2008 23:16
Avatar van jopiegoekopi Onbekend Dat je dit vraagt, geeft aan dat je er geen flauw benul van hebt wat er gebeurt als je een webpagina opvraagt en hoe PHP daarin past. Als je nou eerst die basis probeert te snappen, weet je meteen het antwoord op deze vraag.

@yetti4: praat geen onzin
Offline BjoJnD - 02/03/2008 23:25
Avatar van BjoJnD Nieuw lid ik bedoel inderdaad dat "ik" als beheerder van het nieuwssysteem html kan schrijven in mijn nieuwspostjes. volgens mij moet ik iets in de trend van ubb toevoegen, maar dan een code die me toelaat html te schrijven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s