login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens van query op een volgende pagina gebruiken

Offline tonidegroof - 14/02/2008 11:38
Avatar van tonidegroofNieuw lid Ik gebruik deze query om gegevens uit de database op te vragen:
PHP.net: $query...T 10"
Door het gebruik van RAND() en LIMIT 10 krijg ik 10 willekeurige records uit de database.
In dit geval zijn dat werkwoorden die moeten vervoegd worden in een bepaalde persoonsvorm. De gebruiker schrijft het resultaat in een tekstvak.
Om te kunnen testen of hetgeen ingevuld is gelijk is aan wat het hoort te zijn, neem ik alle gegevens mee naar een volgende pagina.
[met SESSION]. Als ik daar dezelfde query tracht te herhalen, dan lukt dat niet, want door RAND() krijg ik andere resultaten.
Zou het een oplossing zijn om op de eerste pagina de resultaten weg te schrijven in een nieuwe tabel en die op de volgende pagina terug aan te spreken?
En hoe zou dat dan moeten ?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 14/02/2008 11:44
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Je geeft het zelf al aan, maak een extra tabel met: vraag (INT) antwoord (ENUM 'goed', 'fout').

Eerst de SELECT-query, dan de vergelijking tussen de waarde van de query en de user-input.

Offline marten - 14/02/2008 11:46
Avatar van marten Beheerder En een limit geef je aan als (begin, aantal vanaf het begin)
Offline tonidegroof - 15/02/2008 11:35
Avatar van tonidegroof Nieuw lid Het is me niet helemaal duidelijk.
Klik hier om beter te kunnen volgen.
Kies IPresente bij tijd en Regelmatig bij type. Bevestig.
Let niet teveel op wat er nu in het hoofdscherm zit, dat moet nog aangepast worden, eens dat alles correct functioneert.
Je krijgt nu een tabel met 10 rijen en 5 kolommen.
Kolom 1: de infinitief van 10 Spaanse werkwoorden
Kolom 2: ruimte voor de vertaling [komt later]
Kolom 3: 10 verschillende persoonsvormen
Kolom 4: een invulvak waar de gebruiker de juiste vervoeging moet invullen.
Kolom 5: de correcte oplossing, die hier uiteindelijk niet zal getoond worden.
Zoals ik al gezegd heb worden bij elke SELECT telkens 10 willekeurige werkwoorden opgeroepen.

Wat moet er nu gebeuren?
1. Als je op de knop "Bekijk je score" klikt wil ik naar een nieuwe pagina gaan, met daarop dezelfde tabel. In de lus die de tabel vult komt dan de test of wat ingevuld is gelijk is aan wat zou moeten ingevuld zijn. Als het gelijk is komt een figuurtje met een groen vinkje. Als het niet gelijk is een figuurtje met een rood krijs én de juiste oplossing.
2. Op pagina 1 zou ook nog een soort "Hint"-functie moeten komen. Ik dacht dat het mogelijk moest zijn om de correcte oplossingen eerst in een witte tekstkleur te zetten, en die met een mouse-over in blauw [en dus zichtbaar] te maken.

Ik ben nog maar net begonnen met een cursus php, dus alle hulp is welkom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s