login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

imagettftext() niet gedefinieerd? (Opgelost)

Offline Gyss - 11/01/2008 16:31 (laatste wijziging 11/01/2008 16:31)
Avatar van GyssNieuw lid Ik zit met een probleem.
Ik heb een formuliertje gemaakt waar zo'n imageverificatie in voorkomt. Dit wordt o.a. gemaakt met de imagettftext() functie.

Nu het volgende: als ik hem test op localhost, werkt het plaatje prima. Ook als ik hem upload naar zo'n gratis webruimte, doet ie het.

Als ik hem test op de server waar ik hem op wíl hebben, krijg ik de volgende fout:
Fatal error: Call to undefined function: imagettftext() in /.../ver.php on line 46

Ligt dit nu aan de server die deze functie niet ondersteunt ofzo, of aan mij dat ik die functie hier anders moet formuleren (waarom weet ik niet:?: ), of aan iets heel anders?
Iemand misschien een antwoord?
Gr. Gyss

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 11/01/2008 16:35
Avatar van Filip IRC guru Kijk via phpinfo(); in een testphp file of je wel dezelfde versie van php hebt op je server.

Indien dit niet het geval is moet je je lokale php up of downgraden naar de versie van je server om zeker te zijn dat alle functies hetzelfde zijn.

Ook kan je op de site van php.net checken of die functie wel in elke versie van php gaat.

Greetz
Offline Gyss - 11/01/2008 16:48
Avatar van Gyss Nieuw lid Hm, het zijn idd andere versies, 5.2.0 lokaal tegen 4.4.7 op mn server.
Maar volgens php.net (link) is de functie beschikbaar in PHP4 en PHP5.

Het zou dus gewoon moeten werken, maar dat doet t niet..  
Offline Filip - 11/01/2008 16:57
Avatar van Filip IRC guru php 5 zal andere input nemen dan php4.. ook kan het zijn dat GD of img magick niet aanwezig zijn op die server, en daarmee de functie uitgeschakeld is bij je free host..
Offline Koen - 11/01/2008 18:46
Avatar van Koen PHP expert
Citaat:
Note: This function requires both the GD library and the [URL=http://www.freetype.org/]» FreeType library[/URL].

Heb je wel de FreeType library op je server?
Offline Gyss - 11/01/2008 19:14
Avatar van Gyss Nieuw lid Het is al opgelost! Ik dank u..  
Offline basd - 24/01/2008 22:28
Avatar van basd Nieuw lid en wat was de oplossing?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s