login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een variabele doorgeven zonder de pagina-url te veranderen (Opgelost)

Offline jc2 - 02/01/2008 00:47
Avatar van jc2PHP interesse Hoi,

Allereerst iedereen een gelukkig 2008 toegewenst, opdat iedereen nog vele mooie websites mag maken!

En nu mijn probleem:
Ik heb een php-pagina met zoekresultaten, die afhankelijk zijn van de zoekterm die gepost is.

Op deze pagina heb ik ook een 'uitklap-div' met informatie.
Als ik op een "+" druk, klapt die div uit en hoor ik de informatie te zien te krijgen.

Nu lukt het me dus niet om een variabele uit te lezen.
Ik heb nu een de variabele op deze manier doorgegeven:
"http://www.mijnwebsite.nl/pagina.php#variabele".

Ik heb een php-functie gevonden om het gedeelte achter "#" weer te geven, maar met superglobals kan ik niet bovenstaande gehele url weergeven, enkel: "http://www.mijnwebsite.nl" en "/pagina.php" en eventuele variabelen als "?id=variabele_id".

Weten jullie misschien óf een manier om de volledige url te weergeven (dus met "#variabele" erachter!) óf een manier om dit via javascript door te geven en dan via php op te roepen.

Maar let op: de pagina-url mag dus niet veranderd worden, anders ben ik de zoekresultaten zelf kwijt!

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Groetjes,
Erwin

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 02/01/2008 04:13
Avatar van Wim Crew algemeen ik denk dat je overal een verborgen div moet maken met alle informatie in, en deze dmv javascript moet uitklappen...
Offline jc2 - 02/01/2008 12:15 (laatste wijziging 02/01/2008 12:16)
Avatar van jc2 PHP interesse Hoi wimmarien,

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je niet precies begrijpt wat ik bedoel.

Kijk maar eens op: http://www.ik-zing-frans.nl.
Vul bijv. 'am' in de zoekmachine in en druk op 'Rechercher'.

Je ziet nu een klein 'venster' met zoekresultaten én een div-venster eronder met links.

Als je bij de zoekresultaten op '+' drukt, hoort het div-venster te verschijnen en in de titel de naam van de artiest en de titel van het lied te weergeven.

Hoe ik het div-venster kan laten verdwijnen en verschijnen weet ik, maar hoe krijg ik informatie in het div-venster zonder dat de zoekresultaten (via $_POST) verdwijnen?
Offline Wim - 02/01/2008 13:17
Avatar van Wim Crew algemeen je haalt ze uit je database?

- je bekijkt de POST-data, en selecteerd alle records uit de db (die voldoen aan de criteria). Je selecteerd echter meerdere velden (naam artiest en titel wrs?)
- je doorloopt ze allemaal dmv een while-loop en je geeft weer wat je als "titel" (van de link) wilt weergeven. Deze link je dan aan #id (id vervangen), en daaronder maak je een div: #id. Met javascript laat je deze nadien in- en uitklappen (ALLE data van ELK liedje staat dus in je html in een onzichtbare div).


Eventueel zou je ook van AJAX gebruik kunnen maken
Offline timo - 02/01/2008 14:18
Avatar van timo PHP ver gevorderde we beginnen deze reactie met dat het heel fijn is dat je site ook werkt in FF.

Ik zou dit of op wimmariens manier doen, of (zoals hij al suggereerde) met AJAX, hoe je dat moet doen kan je wel een beetje opmaken uit de LiveSearch tutorial, anders zijn wij er altijd voor je 
Offline jc2 - 02/01/2008 14:22 (laatste wijziging 03/01/2008 18:42)
Avatar van jc2 PHP interesse Alweer bedankt.

Ik wil je trouwens nog iets vragen.
Ik heb ook het volgende geprobeerd:
  1. <script language="JavaScript">
  2. function code(code){
  3. return "<? $code="+code"; ?>";
  4. }
  5. </script>

Hierbij heb ik via "onClick" de code die nodig is doorgegeven.
Hoe komt het dat dit niet herkend werd als php-code?

----
@timo:
timo schreef:
we beginnen deze reactie met dat het heel fijn is dat je site ook werkt in FF.

Oh, dat had ik nog niet gezien!
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Kent FF geen "include" ofzo?

Enfin, hier is mijn index-code:Plaatscode: 4721
Offline Koen - 02/01/2008 15:37
Avatar van Koen PHP expert
jc2 schreef:
Alweer bedankt.

Ik wil je trouwens nog iets vragen.
Ik heb ook het volgende geprobeerd:
[..code..]
Hierbij heb ik via "onClick" de code die nodig is doorgegeven.
Hoe komt het dat dit niet herkend werd als php-code?

éérst wordt heel je PHP geparsed voordat javascript enzo wordt geparsed, daarom werkt het niet.
Offline jc2 - 03/01/2008 18:41 (laatste wijziging 04/01/2008 11:12)
Avatar van jc2 PHP interesse En wat zou de reden kunnen zijn dat de site in FF en andere browsers niet wordt weergeven?
Ik kan niets in de broncode vinden wat bij mij een belletje laat rinkelen.
Plaatscode: 4721

--
Edit:
Ik heb de foutconsole in FF uitgeprobeerd, maar ontvang géén foutmeldingen. Toch weergeeft hij de site niet.

Edit 2:
Ik maak een nieuw topic aan voor het nieuwe probleem.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s