login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UBB Field - gemakkelijk tags toevoegen (Opgelost)

Offline Kreft - 03/12/2007 20:26
Avatar van KreftNieuw lid Aangezien ik behoorlijk nood had aan een UBB veldje, waarvan de layout makkelijk aanpasbaar is, ben ik zelf eentje beginnen schrijven. Wat klein begon is momenteel een heus project geworden.

Kortom ik heb momenteel een UBB veld geschreven waarvan de layout compleet aanpasbaar is. Dit ondersteund meerdere zogenaamde buttonarea's waarin je kan bepalen welke buttons er moeten inkomen, hoe die er moeten uitzien (image, inputbutton, text) enzomeer. Daarnaast is er natuurlijk ook nog suppot voor smileys.

Op dit moment zijn de tags (B, I, U,...) hardgecodeerd. Dit betekent dus, dat wanneer iemand een andere tag wil toevoegen, dat hij zijn tag dus ook hard zal moeten coderen in de source. Nu overweeg ik om die tags dus extern op te slaan om het zo makkelijker te maken om tags en bijkomende parse info toe te voegen of te wijzigen.

Dit zal veel extra werk met zich meebrengen en op het eerste zicht behoorlijk complex gaan worden. Maar zou dit effectief wel nodig zijn? Indien ja, suggestie mbt de manier waarop zijn altijd welkom.

Alvast bedankt  

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 04/12/2007 17:52
Avatar van Koen PHP expert Je kan misschien al je tags+vervanging in een array steken?
Offline Kreft - 05/12/2007 00:32
Avatar van Kreft Nieuw lid Dat was ook zowat het eerste wat in me opkwam. Ben daarna overgeschakelt naar een properties fileke. Maar dat maakte het zeker niet eenvoudiger. Op dit moment moet je al behoorlijk wat kennis van het systeem kennen om alles degelijk te kunnen aanpassen, wat niet echt de bedoeling was.

Maar ik heb vandaag een lumineus idee gehad om dit alles te herleiden tot een enorm eenvoudig iets. Ik heb dan ook meteen besloten deze nieuwe manier te gebruiken. Alvast bedankt, eens het script af is zal ik het hier waarschijnlijk wel posten. Het komt allesinds open source.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s