login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessie weg schrijven tijdens upload

Offline Slipie - 01/11/2007 12:19
Avatar van SlipiePHP beginner Hallo!

Ik ben een ajax fotoboek aan het maken en wil nu het upload gedeelte in elkaar flansen.
Ik ben bezig om nu dus files te kunnen uploaden zonder een (zichtbare) page refesh.
Lukt prima door een workaround via een iframe, maar nu wil ik er ook een upload status bij.
En daar begint mijn probleem dus...
Ik dacht het eerst heel simpel te doen door gewoon de temp locatie van het bestand in een sessie op te slaan en die locatie te monitoren met een ander script dat ajax aanroept.
Nou de tmp locatie word dus pas opgeslagen in de sessie zodra het script klaar is met uploaden.
Dus dat werkt al niet.
Nu heb ik op internet gezocht naar een oplossing en dan kom ik allerlei manieren tegen om het met php extentions te doen, met json of browser aanpassingen.
Maar ik wil dit script juist zo min mogelijk afhankelijk heden geven en dus geen gebruik maken van server of client side extenties/aanpassingen.

De vraag is dus vrij simpel:
Is er een manier om in php een waarde in een sessie weg te schrijven voordat het script klaar is met executen?
En zo ja, hoe ?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mathiasB - 01/11/2007 13:45
Avatar van mathiasB HTML interesse iets zoals session destroy?
Offline Slipie - 01/11/2007 14:08
Avatar van Slipie PHP beginner Nee ik wil juist een sessie aanmaken niet vernietigen.
ik wil dus een sessie vullen met een waarde en deze moet global al werken voordat het script klaar is met executen.
Offline mathiasB - 01/11/2007 15:05
Avatar van mathiasB HTML interesse
  1. $_SESSION['sessie1']= $sessie1 ;

en invoeren voor je aan het script begint??
Offline Flex1986 - 01/11/2007 15:09
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Misschien heb je hier wat aan.

http://digitarald.de/playground/uplooad.html
Offline Slipie - 02/11/2007 07:55
Avatar van Slipie PHP beginner De sessie aan het begin van m'n script wegschrijven doe ik al.
Ik heb het zelfs geprobeerd door eerst een functie de sessie aan te laten maken en daarna pas de rest uit te voeren maar dat wil ook niet helpen.
Flex1986: Dat is inderdaad wel een mooie oplossing maar ik wil dit het liefst in ajax doen.
In mijn scripts wil ik eigenlijk altijd alles zelf maken 

Iemand anders nog een idee?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s