login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF] Zend_Auth (Opgelost)

Offline juul - 29/10/2007 10:20 (laatste wijziging 29/10/2007 10:21)
Avatar van juulHTML interesse Ik heb nu gisteren even gespeeld met de Zend_Auth class, maar ik vraag me af als ik iemand inlog op de volgende manier:

  1. $auth = Zend_Auth::getInstance();
  2. $result = $auth->authenticate($authAdapter);
  3.  
  4. if ($result->isValid())
  5. {
  6. $data = $authAdapter->getResultRowObject(null, 'password');
  7. $auth->getStorage()->write($data);
  8. }


Wordt er dan alleen een session gemaakt het lijkt me wel? Maar hoe zorg ik er dan voor dat iemand voor "eeuwig" ingelogd blijft?

Trouwens ook nog een kleine vraag hoe krijg ik in de bootstrap de variabele waar de naam van de module inzit?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn1 - 29/10/2007 10:34
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Kan je niet gewoon bij het inloggen indien 'eeuwig' aangeduid is ook cookies vullen? En als ze dan op de site komen en er bestaan geen sessions dan vul je de sessions met de waardes uit de cookies?

Heb zelf nooit met zend gewerkt, dus misschien is het een omslachtige oplossing, maar hij kan wel werken.

Stijn
Offline juul - 29/10/2007 12:33
Avatar van juul HTML interesse Nee ik zou het graag via de goede manier doen die het Zend framework wil.
Offline Grayen - 29/10/2007 16:25 (laatste wijziging 29/10/2007 16:26)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Dat eeuwig kan je toch instellen in Zend_Session, die staat dacht ik standaard op twee weken. Maar ik gebruik het zelf niet dus weet niet of dat wel de tijd is die aangeeft hoelang de sessie blijft leven, maar dacht van wel. Waarschijnlijk kan stijn1989 je wel verder helpen.
Offline Ibrahim - 29/10/2007 17:32
Avatar van Ibrahim PHP expert
Grayen schreef:
Dat eeuwig kan je toch instellen in Zend_Session, die staat dacht ik standaard op twee weken. Maar ik gebruik het zelf niet dus weet niet of dat wel de tijd is die aangeeft hoelang de sessie blijft leven, maar dacht van wel. Waarschijnlijk kan stijn1989 je wel verder helpen.


en ik dan niet   ?

  1. <?php
  2. require_once 'Zend/Session/Namespace.php';
  3.  
  4. $s = new Zend_Session_Namespace('expireAll');
  5. $s->a = 'apple';
  6. $s->p = 'pear';
  7. $s->o = 'orange';
  8.  
  9. $s->setExpirationSeconds(5, 'a'); // expire only the key "a" in 5 seconds
  10.  
  11. // expire entire namespace in 5 "hops"
  12. $s->setExpirationHops(5);
  13.  
  14. $s->setExpirationSeconds(60);
  15. // The "expireAll" namespace will be marked "expired" on
  16. // the first request received after 60 seconds have elapsed,
  17. // or in 5 hops, whichever happens first.


dit zal je wel verder helpen 
Bedankt door: xSc
Offline juul - 30/10/2007 10:15
Avatar van juul HTML interesse Eigenlijk niet  Maar het is zeker niet on-interessant  De sessions worden voor zover ik weet toch wel met de Zend_Auth geregeld maar sessions vervallen toch als je de browser sluit ofzo? Dus het moet toch met coockies?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s