login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zend Framework beginnersfout??? (Opgelost)

Offline meagain - 15/09/2007 19:17
Avatar van meagainNieuw lid Waarschijnlijk is de 5-delige tut over het ZF een goeie tut, maar ik loop al van het begin rotsvast.

Heb de volledige structuur overgenomen, heb index.php aangemaakt en IndexController.php ...

En wanneer ik dan naar de url http://localhost/Zend/index/info ga krijg ik volgende fout:


Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Controller_Dispatcher_Exception' with message 'Invalid controller specified (error)' in C:\Program Files\xampp\htdocs\Zend\library\Zend\Controller\Dispatcher\Standard.php:193 Stack trace: #0 C:\Program Files\xampp\htdocs\Zend\library\Zend\Controller\Front.php(911): Zend_Controller_Dispatcher_Standard->dispatch(Object(Zend_Controller_Request_Http), Object(Zend_Controller_Response_Http)) #1 C:\Program Files\xampp\htdocs\Zend\index.php(18): Zend_Controller_Front->dispatch() #2 {main} thrown in C:\Program Files\xampp\htdocs\Zend\library\Zend\Controller\Dispatcher\Standard.php on line 193

????????????????

Volgens de wss goeie tut zou ik dan anders op lijn scherm moeten krijgen??

Wss ligt het aan mij !!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 15/09/2007 19:22
Avatar van Ibrahim PHP expert heb je ook een view template aangemaakt?
Offline Stijn - 15/09/2007 19:23
Avatar van Stijn PHP expert Makkelijk is het niet Nu wat moet je eerst weten van ZF en zijn errors. Die error krijg je te zien als er iets is mislopen. Je kan die mooi maken door try...catch.. te gebruiken. Zie voorbeeldje eronder:

  1. public function infoAction()
  2. {
  3. try {
  4. //hier de info action code
  5. }
  6. catch( Exception $e )
  7. {
  8. die( $e->getMessage() );
  9. }
  10. }


Heb je nog steeds die error? Kijk dan of die .htaccess bestanden aangemaakt zijn.

Is het enkel die action die misloopt of lopen alle andere ook mis?
Offline meagain - 15/09/2007 20:05
Avatar van meagain Nieuw lid Heb nog steeds die error, en alle .htaccess bestanden zijn aangemaakt.

Grrrrrrrrrrrrrr!!

Het 2° vb (GalleryController) loopt ook vast op dezelfde fout. De Exception wordt dus niet afgevangen ...
Offline Ibrahim - 15/09/2007 20:18
Avatar van Ibrahim PHP expert heb je gekeken naar mijn reactie, bestaat info.phtml (de view template)
Offline meagain - 15/09/2007 20:26
Avatar van meagain Nieuw lid Jawel, maar die heb je in dit stadium nog niet nodig.

in het bestand "index.php" staat als laatste regel:

$controller->setParam('noViewRenderer' , true);

er wordt nog geen view gebruikt ....
Offline Stijn - 15/09/2007 20:29
Avatar van Stijn PHP expert Aangezien de andere controllers niet werken moet de fout liggen in je .htaccess bestand. Zet eens index.php en IndexController.php op www.plaatscode.be
Offline meagain - 15/09/2007 20:35
Avatar van meagain Nieuw lid Plaats #3305 (PHP)
Plaats #3306 (PHP)

Done !!
Offline Stijn - 15/09/2007 20:37
Avatar van Stijn PHP expert http://www.plaatscode.be/3307/ - je index.php , die parameters moet je zetten voor je dispatched. Dispatched is eigenlijk hetgeen je doet op het laatste.
Offline meagain - 15/09/2007 20:49 (laatste wijziging 15/09/2007 20:50)
Avatar van meagain Nieuw lid Je hebt me gered !!!! 
Op naar deel 2 ...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s