login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

functie wordt tweemaal uitgevoerd (Opgelost)

Offline simonopsomer - 06/09/2007 19:29 (laatste wijziging 06/09/2007 19:29)
Avatar van simonopsomerNieuw lid Ik zit met een probleem in de klasse voor het registeren van een lid.
Ik heb daar verschillende functies die verschillende taken op zich nemen (verplichte velden controleren, query opmaken, query uitvoeren, op verboden gebruikersnaam controleren, ...) en één hoofdfunctie registeren(). In deze hoofdfunctie wordt de rest gebruikt, dus ik roep enkel registeren() aan in het bestand.
Nu zit ik met het probleem dat alles dubbel wordt uitgevoerd in de functie registeren(). Ik heb nochthans alles doorzocht en nergens anders wordt die functie nog uitgevoerd .

De fout zit zeker niet in een andere klasse of functie. Want als ik echo 'test'; plaats in de registeren() functie wordt dit ook tweemaal op het scherm geplaatst.

Ik hoop dat iemand een oplossing kent.


Dit is de code op de pagina.
Het is slechts een deel van de code. In de rest erboven wordt het formulier aangemaakt, introtekst aangemaakt, ... dus dat is niet van belang hier .
http://www.plaatscode.be/6534/

de code van de klasse is wel een beetje heel lang om online te plaatsen. Daarom hier het laatste stukje van de functie verplichte_velden() en het eerste stuk van de functie registeren(). Hetgeen dus waar de fout zou moeten inzitten (hoop ik), het is namelijk dat (die error, introtekst en form) die tweemaal wordt weergegeven.
http://www.plaatscode.be/6535/

Alvast bedankt _O_.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 06/09/2007 20:29
Avatar van lemoinet PHP gevorderde functie registreren anders noemen

naam van classe en functienaam zijn hetzelfde, dus wordt deze gebruikt als constructor.

en dus aangeroepen bij $lid = new Registreren; en bij $lid->registreren();
Offline simonopsomer - 06/09/2007 20:57
Avatar van simonopsomer Nieuw lid Inderdaad, het is opgelost. Bedankt _O_.

Ik wist niet dat de naamgeving ermee te maken had .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s