login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

global_registrer on NAAR superglobals

Offline Grav1ty - 29/08/2007 19:40 (laatste wijziging 29/08/2007 19:48)
Avatar van Grav1tyNieuw lid Ok, ik ben wat aan het uitspitten geweest en ik ga dus(zoals het hoort) mijn scripts omzetten naar superglobals. Momenteel maakt de site namelijk gebruikt van global registrer on in de htacces...
Nu weet ik alleen niet zo goed waar beginnen. Ik wil echt alles zelf doen, maar ik heb alleen wat richtlijnen nodig ... Om te beginnen heb ik een bestand global.php, ik denk dat heiruit de meeste van mijn "global stuff" word gehaald. nu is de vraag, moet ik dit gewoon verwijderen of zal dit nog steeds gebruikt worden? Eenmaal dat ik op weg ben lukt me het wel, maar iemand moet me dus op weg zetten. Daarom zou het leuk zijn als iemand 1 klein stukje doet zodat ik de rest wel kan doen van daaruit. Login script ga ik heir niet zetten omdat ik dat wel kan leren van naar andere scripts te kijken. Die grebruikt eigenlijk ook niet echt, alleen sessies is via mysql ipv $_SESSION... anyhow

Dus heir ene stukje code waar de global word gebruikt en de pagina global.php en config.php

EDIT// Nu vraag ik mij iet af, moet ik misschien alleen voor login systeem superglobals gebruiken? Of moet ik de rest ook omzetten? want ik heb nog wat gekeken en zou neit weten welke superglobal hiervoor bestaat ofz...

global.php
config.php

  1. function admin_cpdisplay(){
  2. global $dir, $file, $url, $out, $site, $usr;
  3.  
  4. if(!$usr['access'] > 5){
  5. include($dir['func'] . '/error.php');
  6. display_error('You are not allowed to perform this function.<br>');
  7. }

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline ikki007 - 29/08/2007 20:08
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
In dat stukje code niks mis mee.

Gewoon het globaliseren van normale variabelen om ze in de functie te kunnen gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s