login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP]Gaming Ladder (Opgelost)

Offline Grav1ty - 24/08/2007 21:02 (laatste wijziging 24/08/2007 21:56)
Avatar van Grav1tyNieuw lid Hello iedereen,

Ik en een vriend hebben onlangs een Gaming Ladder script gekocht, alleen werkt dit dus echt maar half... Het script is voledig in PHP gescript en gebruitk MySQL database. Ik heb eens goed rondgesnuffeld in de alle pages en er zitten volgens mij een hoop fouten in ... Hierbij vraag ik dus hulp, ik kan wel wat werken met PHP, maar ben niet iemand die van scratch kan beginnen en dus ook geen fouten ziet... Of toch niet veel... Hierbij doe ik dus oproep aan iedereen die eens een kijkje witl nemen naar het script, al is het de eerst 10 regels en eens nakijkt welke fouten er in zitten en deze ook verbeteren en als het kan(maar dit hoeft niet) ook uitleggen. Alvast bedankt.

Edit: Ik ga ipv pages te plaatsen gewoon bij dingen die ik niet snap het wel vragen. Bedankt voor de snelle reacties!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikki007 - 24/08/2007 21:05 (laatste wijziging 24/08/2007 21:07)
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
In je heel je script heb je $variabel[naam] maar dit moet $variabel['naam'] zijn.

En je moet variabelen buiten quotes zetten. Dus niet: $var = "$variabel/page.php"; maar $var = $variabel."/page.php";
Offline Grav1ty - 24/08/2007 21:10 (laatste wijziging 24/08/2007 21:18)
Avatar van Grav1ty Nieuw lid Ok ,dit zal waarschijnlijk al hoop oplossen(aangezien bijna alle andere pages ook met variabels werken...) Erg bedankt!

Edit: Heb net config.php opnieuw geupload met de aanpassingen
Offline Simon - 24/08/2007 21:20 (laatste wijziging 24/08/2007 21:21)
Avatar van Simon PHP expert
  1. $email[banhelp] ="$email[sendaccount]";

Bij zulke zaken moeten die " allebei weg
dit wordt dan:
  1. $email['banhelp'] = $email['sendaccount'];

Dan bij zoiets:
  1. $dir[themes] ="$dir[base]/themes";

moet dit worden:
  1. $dir['themes'] = $dir['base']."/themes";
Offline Grav1ty - 24/08/2007 21:22 (laatste wijziging 24/08/2007 22:01)
Avatar van Grav1ty Nieuw lid Ik heb net de config.php deftig geupdate, normaal zijn al die variable dingetjes nu weggewerkt uit de config.

Edit: Of toch niet, zie nu dat er nog hoop dignen niet kloppen, zal effjes updaten, en trouwens echt bedankt voor alle hulp!

Edit2: Voila, nu denk ik dat de config in orde is... Dankzij dit heb ik eigenlijk al hoop geleerd, bedankt!

Edit3: Hier paar kleien stukjes code waar ik graag confirmatie zou hebben of deze wel kloppen:

  1. else{
  2. header("Location: ".$url['base']."/".$file['main']);
  3. }


  1. include($dir['func']."/error.php");


  1. $getladders=mysql_query("SELECT id,laddername FROM ladders WHERE gameon='$gameid' ORDER by laddername");
  2. while(list($lid,$laddername)=mysql_fetch_row($getladders)){
  3. $thisladder=$thisladder."
  4. <tr>
  5. <td width='60' valign='top' align='left'>$out['bulletleft'] [<a href='$url['base']/$file['ladder']?ladderid=$lid'>View</a>]</td>
  6. <td valign='top' align='left'><a href='$url['base']/$file['game']?ladderid=$lid'>$laddername</a></td>
  7. </tr>
  8. ";
  9. }


  1. $thisnews=$thisnews."
  2. $tablehead
  3. &nbsp; &nbsp;<strong><font class='catfont'>$title</font></strong>
  4. <small>Posted by <a href='$url['forums']/member.php?action=getinfo&userid=$postuserid'>$postusername</a> $dateline</small>
  5. <hr class='catfont' size='1'>
  6. $post['pagetext']<br><br>


Alvast bedankt!
Offline ikki007 - 24/08/2007 22:06
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
In je 3de code moet WHERE gameon='$gameid' zijn WHERE gameon='".$gameid."' en als die een integer is moet het WHERE gameon=".$gameid." zijn.
En je bent ook je variabelen vergeten buiten de quotes te zetten bij de 3de en 4de code.
Offline Grav1ty - 24/08/2007 22:21 (laatste wijziging 24/08/2007 22:47)
Avatar van Grav1ty Nieuw lid Ok, bedankt, nu heb ik nog vraagje. Zou iemand mij eens kunnen uitleggen hoe dat met dat gameon=".$gameid." zit? Ik bedoel, waarvoor dienen de puntjes, das grootste vraag? Meer theorethische vraag dus En kan je bij 1 van de 2 laatste codes eens een voorbeeld geven hoe i kze buiten quotes dar zet, want das andere situatie dan bij ""... En als ik nog query's heb waarin variabelen voorkomen zoals "WHERE gameon..." Moeten heir dan ook punten en in geval van integer 2 punten?

Edit: Dus als ik het goed begrijp moeten variabelen NOOIT tussen ' ' of " " ?
Offline ikki007 - 24/08/2007 22:57 (laatste wijziging 24/08/2007 22:59)
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Lees hier stap4 is:

http://www.nati...hp?t=26635

Oja enm print '$blaat'; (dus met single quotes) zal $blaat printen en niet de inhoud van blaat. Als je dubbele quotes doet zal die wel de inhoud van $blaat printen.

Maar al met al om die verwarring te voorkomen doe het gewoon altijd dus buiten de quotes.
Offline Grav1ty - 25/08/2007 09:32 (laatste wijziging 25/08/2007 12:28)
Avatar van Grav1ty Nieuw lid Laat alles maar zitten, het begitn allemaal beetje te werken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s