login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Runkit import alternatief

Offline markpieper - 25/07/2007 21:49
Avatar van markpieperHTML beginner Hallo mensjes 

Ik wil graag een functie waarmee je een php file tijdens het uitvoeren van het script opnieuw kan inladen. Dus ook de class definities vernieuwen. Dat zou handig zijn voor een ircbot, die dan niet elke keer opnieuw hoeft te starten. Ik (eigenlijk LuckyLuke ) heb de functie Runkit Import al wel gevonden. Maar bij de functie staat:
Citaat:
Note that reloading classes does not work, when you're using this extension on the PHP Command Line Interface.

Ook is de functie niet helemaal veilig. Mijn vraag is nu: Heeft iemand een alternatief hiervoor?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 26/07/2007 15:53
Avatar van Stijn PHP expert Je wilt een bestand dat je gaat includen terug herladen? Moeilijk want dan zou je de pagina waar je de include zet ook moeten herladen. Gebruik AJAX en setTimeout('myRequestFunction" , 1000); en die myRequestFunction doet om de 1s een request naar je file die je wilt includen.
Offline markpieper - 26/07/2007 20:45
Avatar van markpieper HTML beginner Stijn, ik denk niet dat dat gaat werken, ik maak namelijk een irc bot, en die connectie mag niet 1 ms verloren gaan. Ook werkt ajax niet via cli denk ik.
Offline ikkedikke - 28/07/2007 01:37
Avatar van ikkedikke PHP expert mag ik je eens vragen waarom je klasses in hemelsnaam wil 'herladen'? Je kan er on the fly niks aan aanpassen wat betreft functionaliteit en wanneer je een schoon object wil hebben kan je ook gewoon de variabele overschrijven?
ik ben wel benieuwd!
Offline markpieper - 28/07/2007 09:19
Avatar van markpieper HTML beginner Een ircbot draait dagen / weken achter elkaar. Om te verkomen dat je hem opnieuw moet stoppen, en opnieuw moet starten, wil ik de class files opnieuw inladen, als ze zijn gewijzigd (bijvoorbeeld kijken naar bestandsgrootte). Die variable overschrijven gaat niet, want je hebt nog steeds dezelfde class definitie. En als je gewoon het bestand nog een keer required, komt er een error dat de class al gedefinieerd is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s