login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Memory usage probleem.

Offline edwin87 - 19/07/2007 10:58
Avatar van edwin87Nieuw lid Goedenmorgen,

Ik zit met het volgende probleem:

Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 11812 bytes) in /xx/xxx/xxxxx/xxxxx.com/xxx/xxxxxx/imgResize.php on line 178

Nu heb ik een aantal keer mijn php.ini bestaand aangepast. 32 mb moet genoeg zijn. Nu wil een klant een plaatje van 4.4 mb uploaden. Dit gaat echter niet en geeft het bestand deze error. Wanneer ik files van 200kb upload heb ik geen enkel probleem.

Hieronder staat het script wat ik gebruik. Ik heb gekeken of ergens iets niet dubbel ging of iets dergelijks maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
http://www.plaatscode.be/6052/

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline edwin87 - 19/07/2007 11:02
Avatar van edwin87 Nieuw lid de memory usage heb ik ook al aangepast naar 64 of 128 mb, dit hielp echter ook niet.
Offline HellsChicken - 19/07/2007 11:07
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Heeft je machine wel genoeg geheugen ? Daardoor kan hij ook errors geven.

Dan nog als tip, variabeles die je niet meer gebruikt, moet je laten unsetten met unset() of gewoon variabele leegmaken:
http://nl2.php.net/unset
  1. $var = '';


Dit kan wat geheugen schelen bij grotere scripts. Is ook een fout die vele mensen maken, dat ze alles gewoon open laten staan.
Offline riekele - 19/07/2007 11:07
Avatar van riekele PHP beginner om een bestand van 4.4 mb te resizen heeft de host veel meer dan 32 of 64 mb geheugen nodig om te kunnen resizen.
Offline edwin87 - 19/07/2007 11:13 (laatste wijziging 19/07/2007 12:02)
Avatar van edwin87 Nieuw lid Hoeveel geheugen zou ik dan moeten toelaten? Om het resizen goed te laten werken?

Probleem inmiddels opgelost. Ik heb de server opnieuw gestart en de value op 64 mb gezet. Het schijnt nu goed te werken.
Offline HellsChicken - 19/07/2007 12:07
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Zeer waarschijnlijk had je te weinig geheugen in je server. Doordat je de server opnieuw had opgestart, is deze weer vrij gekomen. Onder linux kan je kijken hoeveel geheugen je hebt, door met de commando top te kijken.

Tevens raad ik het niet aan om je geheugen op 64MB te laten. 16MB hoort RUIM voldoende te zijn voor je scripts. Voor foto's resizen maximaal 32MB. Dit aangezien je meestal op een shared server zit en je je geheugen ook voor andere applicaties nodig hebt. (De kernel oa.)
Offline citroen - 19/07/2007 12:11
Avatar van citroen Onbekend denk je dat als ie op een shared server zit hij zomaar zou kunnen herstarten?
Offline HellsChicken - 19/07/2007 13:04
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Wie weet is het een lokale testserver en gaat hij het later draaien op een profesionele shared server ?
Offline citroen - 19/07/2007 13:07
Avatar van citroen Onbekend als dat het geval is zou ik maar eens snel een ander script gaan zoeken shared servers geven normaal maar enkele Mb per persoon om scripts uit te voeren.
Offline HellsChicken - 19/07/2007 13:22
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Waarom zoeken ? De wereld bestaat niet uit kant en klare scripts. Je kan ook zelf scripts maken?

Tevens kan je de geheugen uitbreiden in een .htaccess voor jezelf. Maar ik raad dit zowiezo altijd af, want anders komt je in de problemen als je meerdere scripts tegelijk draai.

Bijvoorbeeld:
  1. php_value memory_limit 32M
Offline citroen - 19/07/2007 14:21
Avatar van citroen Onbekend Dat zal je host appreciëren, lol!
Offline HellsChicken - 19/07/2007 17:29
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Ligt eraan waar je het over hebt.

Over standaard scripts, die zijn meestal sneller te exploiten dan zelf gemaakte scripts. Het enige wat ik kan zeggen is: Simpel, dan moet je maar geen webhost worden?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s