login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Controleren of Javascript is ingeschakeld met PHP

Offline Voldemort - 08/07/2007 20:45
Avatar van VoldemortPHP ver gevorderde Ik wil controleren of Javascript is ingeschakeld. Nu heb ik dit:

  1. <noscript>
  2. if(!isset($_COOKIE['poll'.$poll_id]))
  3. {
  4. setcookie( 'poll'.$poll_id, 2, time()+60*60*24*356);
  5. }
  6.  
  7. if(isset($_COOKIE['poll'.$poll_id]) && $_COOKIE['poll'.$poll_id] == 2)
  8. {
  9. setcookie( 'poll'.$poll_id, 2, time()-60*60*24*356);
  10. }
  11. </noscript>


Nu zal deze code per keer dat de pagina vernieuwt eens de ene if uitvoeren en dan eens de andere if (wat logisch is).

Maar als ik dit nu toch wil controleren, hoe moet ik dat dan doen? Is er een PHP functie als "is_javascript_enabled()"? Of zijn er andere manieren om dit te doen?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 08/07/2007 21:07
Avatar van Ibrahim PHP expert je kunt een cookie aanmaken in JS, en in php controleren of hij bestaat.
Offline Voldemort - 09/07/2007 09:13
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Maar is er niks handigers? En men kan cookies blokkeren.
Offline zointer - 09/07/2007 11:24 (laatste wijziging 09/07/2007 11:27)
Avatar van zointer HTML gevorderde op php.net gezien?
Citaat:
Sorry, but the function javascript is not in the online manual
Citaat:
Perhaps you were looking for one of these:
fdf_add_doc_javascript
fdf_set_javascript_action
fdf_set_on_import_javascript


Citaat:
En men kan cookies blokkeren.

Tja dan zal men niet ver meer komen.
En je kan je bezoeker/lid/gebruiker er attent op maken dat cookie is uitgeschakeld;-)
Is eigenlijk twee vliegen in één klap.
Offline Voldemort - 09/07/2007 15:00
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde @Zointer: Die functies had ik ook al gezien (voor ik dit topic postte), maar m'n host heeft de zonder de optie --with-fdftk gecompiled, dus deze functies zouden toch niet werken (moesten ze doen wat ik wil).

Die cookies: Dan zal m'n site zeggen dat JS uit is terwijl cookies uit staan en zal mss alles geblokkeerd worden terwijl dat niet mag. Dus mss toch beter iets anders? Site's als tweakers.net kunnen het wel, hoe doen zij het dan?
Offline smoos - 09/07/2007 15:04
Avatar van smoos PHP gevorderde je kan een refresh uitvoeren met js en als de gebruiker naar die pagina gerefresht wordt dan heeft hij dus js. anders laat je een fout zien.
Offline zointer - 09/07/2007 15:46 (laatste wijziging 09/07/2007 16:32)
Avatar van zointer HTML gevorderde Je kan het ook zo doen(is wel geen php)
  1. <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
  2. <!-- Begin
  3. //als JavaScript aanstaat stuur je hen door.
  4. window.location="naarjepagina.html";
  5. // End -->
  6. </script>
  7. <!-- en anders laat je hen deze info zien-->
  8. <noscript>
  9. Gelieve voor te zorgen dat javascripts worden aanvaard of je kan de site niet bekijken
  10. </noscript>


Citaat:
Site's als tweakers.net kunnen het wel

Op tweakers kan in surfen zonder probs als js uitgeschakeld is?
krijg geen enkele melding?

[edit]
Lees
php script to c...e enabled.
http://techpatt...ookies.php
[edit]
Offline Voldemort - 09/07/2007 21:26
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Is dit een mogelijkheid:

Met AJAX een PHP pagina aanroepen die een sessie ($_SESSION) of iets in de DB zet en dan achteraf met PHP controleren of het er ook daadwerkelijk in staat (als het erin staat ==> JS staat aan, anders staat JS niet aan)? Of is dit niet aangeraden om dit zo te controleren (mss werkt AJAX niet op oude browsers)?
Offline marten - 09/07/2007 21:28
Avatar van marten Beheerder Dat is een mogelijkheid. Maar vind het een beetje overbodig om hiervoor AJAX te gebruiken terwijl dit ook met een normale javascript functie kan.
Offline Voldemort - 10/07/2007 10:32 (laatste wijziging 10/07/2007 21:09)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde 1) Met welke JS functie kan dat soms?

2) Ik ga toch zowiezo AJAX gebruiken op m'n site, dus dan maakt 1 extra request niet zoveel uit denk ik. Of wel?

3) Zijn er (oude) browsers die AJAX (dat object ervan (IE 6 niet meegerekend aangezien die het anders doet en het dan ook werkt)) niet ondersteunen? Zijn dit enkel hele oude (IE 5, etc)? Of zijn er ook vrij recente die dit niet (goed) ondersteunen?
Offline JBke - 10/07/2007 21:19
Avatar van JBke PHP gevorderde ik stuur met javascript een bezoeker door naar een pagina indien dit niet gaat, geef ik een error weer want dan staat js af. Dat is denk ik de meest aanbevolen manier. Met AJAX kan het ook natuurlijk, maar telkens wegschrijven naar db en weer uitlezen is trager denk ik dan even doorverwijzen.
Offline Voldemort - 11/07/2007 10:17 (laatste wijziging 11/07/2007 10:18)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde 1) Maar googlebot en al de rest kennen geen JS, dus deze zullen mijn site dan niet kunnen indexeren en dan is dat in mijn nadeel. Of is er daar een oplossing voor?

2) De bedoeling is meer een check om te doen zoals bij een poll een boodschap weer te geven dat je niet kan stemmen omdat JS / AJAX niet werkt in je browser. Of sommige dingen via een aparte pagina te laten gaan ipv het met AJAX te doen. Maar als googlebot en de rest wel JS kunnen (niet geblokkeerd worden), dan zou ik wel kunnen blokkeren. De enige reden dat ik niet m'n site niet blokkeer is dan eigenlijk voor die bots.
Offline mesynthetix - 11/07/2007 10:37
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Op tweakers laden ze de javascript nadat de layout e.d. geladen is. En alle javascript specifieke knopjes e.d. worden door javascript in de pagina geplaatst. Hierdoor zul je nooit een probleem hebben met het wel/niet uitvoeren van javascript.
Offline valles10 - 22/07/2010 16:24
Avatar van valles10 HTML interesse zoals zointer zegt...
  1. <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
  2. <!-- Begin
  3. //als JavaScript aanstaat stuur je hen door.
  4. window.location="naarjepagina.html";
  5. // End -->
  6. </script>
  7. <!-- en anders laat je hen deze info zien-->
  8. <noscript>
  9. Gelieve voor te zorgen dat javascripts worden aanvaard of je kan de site niet bekijken
  10. </noscript>

maar de tekst 'Gelieve voor te zorgen dat javascripts worden aanvaard of je kan de site niet bekijken' veranderen in iets van php
Offline Abbas - 22/07/2010 16:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom reageren op een topic van drie jaar geleden?! 
Offline valles10 - 22/07/2010 16:48 (laatste wijziging 22/07/2010 16:48)
Avatar van valles10 HTML interesse
titjes schreef:
Waarom reageren op een topic van drie jaar geleden?! 

xD niet gezien 
wrm is dit topic dan al niet gesloten of 'opgelost' fso xD
Bedankt door: Koen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s