login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IP probleem

Offline sir_green - 13/06/2007 17:24
Avatar van sir_greenPHP interesse Ik heb een systeem waarmee te zien is hoeveel leden en bezoekers er online zijn. Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan. Als ik op mijn website ben en ik druk op F5 dan wil het nog wel eens voorkomen dat hij het laatste cijfer van mijn IP adres aanpast zodat er op eens een bezoeker meer is dan dat er in werkelijkheid is. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

MIjn code is alsvolgt:

  1. $sTime = 300;
  2. $moetverwijderdworden =
  3. SELECT ip
  4. FROM leden
  5. WHERE tijdhandeling > ".(time()-$sTime)." AND status = 'Online'
  6. ");
  7.  
  8. $moet = mysql_fetch_object($moetverwijderdworden);
  9.  
  10. DELETE
  11. FROM online
  12. WHERE ip = '".$moet->ip."'
  13. ")

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 13/06/2007 17:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Dus jij beweerd je ip te kunnen veranderen door op f5 te klikken ?
Offline sir_green - 13/06/2007 17:30
Avatar van sir_green PHP interesse klinkt idd heel erg onwaarschijnlijk, maar het laatste cijfer wil nog wel eens veranderen ja. Snap het zelf ook niet helemaal 
Offline vinTage - 13/06/2007 17:30
Avatar van vinTage Nieuw lid geloof mij maar in deze, maar dat is onmogelijk 
Offline sir_green - 13/06/2007 17:32
Avatar van sir_green PHP interesse ik geloof je graag, maar als ik in mijn database kijk, zie ik wel twee IP adressen waarvan het laatste cijfer alleen anders is >> hoe verklaar je dat dan?
Offline vinTage - 13/06/2007 17:33 (laatste wijziging 13/06/2007 17:33)
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan ben ik uitgelult 

Kom eens naar mijn site dan, dan kan ik het zo zien, en klik maar zo vaak f5 als je wilt.

Offline sir_green - 13/06/2007 17:35
Avatar van sir_green PHP interesse geef je adres maar. 

Ik weet trouwens niet zeker of het alleen gebeurt bij F5, gebeurt af en toe ook als ik inlog.
Offline bertmelis - 13/06/2007 17:36
Avatar van bertmelis PHP interesse Misschien is het handiger dat je het hele systeem een keertje laat bekijken. De code die hierboven plaats is toch verre van volledig?

Trouwens, het kan niet zijn dat uw ip-adres effectief wijzigt door F5 te drukken.

Is het ook niet de regel dat je uw logica eerst schematisch uitschrijft alvorens te beginnen programmeren? Dat maakt de kans op logica-fouten veel kleiner!
Offline vinTage - 13/06/2007 17:38 (laatste wijziging 13/06/2007 17:38)
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.vintagesworld.be/online/

Als je daar kijkt, dan zou jij dus bij elke f5 klik een bezoeker bij moeten zien komen. (werkt op ip)
Offline bertmelis - 13/06/2007 17:46
Avatar van bertmelis PHP interesse ik zie wel een hit bijkomen (logisch), maar geen bezoeker (ook logisch)
Offline sir_green - 13/06/2007 17:49
Avatar van sir_green PHP interesse @ Vintage, ik heb niet gezegd dat het structureel bij elke klik gebeurd, het gebeurd maar heel af en toe.

Maar een stukje code erbij maakt het misschien makkelijker om de fout op te sporen, want een wijzigend idee adres is idd niet echt logisch.

Dit is het script waarmee ik bezoekers tel:
http://www.plaatscode.be/5635/

En dit is m'n login script:
http://www.plaatscode.be/5636/

Offline vinTage - 13/06/2007 17:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik wilde hem alleen duidelijk maken dat je niet zomaar ip veranderd, en al helemaal niet door in je browser op een knoppie te klikken 
Offline jelle - 13/06/2007 17:53
Avatar van jelle PHP beginner nee ben het ook nog nooit tegen gekomen en een deel van mijn poll is gebasseerd op ip adres dat je geen 2 keer kan stemmen en kan toch echt nie 2 keer stemmen
Offline sir_green - 13/06/2007 18:49
Avatar van sir_green PHP interesse dat het niet kan geloof ik nu ook wel 

Maar is er niemand die in de volgende codes aan kan wijzen waar de fout zit? 

Dit is het script waarmee ik bezoekers tel:
http://www.plaatscode.be/5635/

En dit is m'n login script:
http://www.plaatscode.be/5636/
Offline ece - 13/06/2007 19:16
Avatar van ece HTML interesse En IP kan idd niet zomaar veranderen. Dit doet je internetprovider. Ik heb nu al een hele lange tijd hetzelfde IP. Dit zou soms kunnen veranderen wegen veligheidsregelen (volgens mij).
Offline JBke - 13/06/2007 22:25
Avatar van JBke PHP gevorderde mensen met een standaard internetlijn surfen NIET met een fixed ip maar hebben een lease time. De laatste tijd dat je een ip verkregen hebt kan je uitlezen via cmd ipconfig/all normaal behoud je dat ip, volgens telenet voor 1 uur, dit is echter zeker niet het geval, ik zit zelf soms 2 weken op hetzelfde.

Als je leasetime net verlopen is kan je dat probleem hebben, bij u is het dat je refresh duwt (F5) je counter van aantal bezoekers foutief weergeeft en opteld en niet op basis van het IP dunkt mij. Zoek daar eens achter.
Offline kilian - 13/06/2007 22:29
Avatar van kilian Lid hetgeen wel kan is dat he tip pvan dag tot dag verschild. dit is bij mij ook, maar heeft niets met F5 te maken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s