login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

checkbox invoeren.wijzigen.

Offline DeafBoy - 31/05/2007 21:45
Avatar van DeafBoyHTML beginner Beste mensen,

Ik ben een HTML beginner. Ja dat kun je wel zien onder mijn afbeelding. PHP is niet mijn sterkste kan. Heb onlangs geoefend met inloggen en uitloggen. Dat is gelukt dankzij aantal tutorials hier.
IK ben bezig met aantal velden invoeren, wijzigen, verwijderen en opvragen. Dat lukt, ben zelfs verbaasd over. Nu zou ik graag een aantal checkboxen willen invoeren, wijzigen. Wie heeft er enig idee hoe dat precies werkt?

Bijvoorbeeld, Checkboxen Ham, Kaas, Tomaat
Als je dan er 1 aanvinkt een soort 1 of 0 komt. (had hier al gelezen over dat het veld int moet zijn)

En bij opvragen dat je dan alle checkboxen ziet uiteraard met wel of niet aangevinkt. Kan iemand me als kan uitgebreid vertellen hoe dat werkt gezien ik html beginner status heb:?:

Bij voorbaat dank.

PS: begint php leuk te vinden

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 31/05/2007 21:49
Avatar van Stijn PHP expert Ik zou ze ENUM maken omdat je maar twee keuzes hebt.

  1. CREATE TABLE groenten (
  2. Ham ENUM('0','1') NOT NULL DEFAULT 0,
  3. Kaas ENUM('0','1') NOT NULL DEFAULT 0,
  4. Tomaat ENUM('0','1') NOT NULL DEFAULT 0
  5. );


Dan met een while controleren welke velden er 1 heeft en die dan checked weergeven. Bij 0 zet je dan gewoon een box zonder checked.
Offline DeafBoy - 31/05/2007 22:00
Avatar van DeafBoy HTML beginner Oeh al gelijk ingewikkeld:!: Oke, dat van Enum heb ik even gegoogeld. Dat begrijp ik dus. Maar '0','1' dat begrijp ik even niet.

En die while dat wordt flink uitzoeken denk ik.
Offline Stijn - 31/05/2007 22:04
Avatar van Stijn PHP expert 0 => uit
1 => aan

je kan ook andere waarden gebruiken hoor

  1. Tomaat ENUM('groen' , 'blauw') NOT NULL DEFAULT 'groen',
Offline DeafBoy - 31/05/2007 22:06 (laatste wijziging 31/05/2007 22:08)