login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foutmelding bij het versturen van form

Offline Sppkie - 02/05/2007 11:49
Avatar van SppkieNieuw lid Nou ik maak soms wel een paar formpjes voor op mijn site maar ik hebn deze error nog nooit gehad. Ik gebruik dus ook foutmeldingen als een input leeg is. Als ik dus op submit duw, en niets invul. Dan kom ik dus gewoon zoals normaal op ee error pagina met daarop wat je vergeten bent... Maar wat er ook bij staat is ;

[: fsock error (0 - De bewerking is voltooid. )] . Dit is ook zo waneer ik dus ook het formulier verstuur.

Iemand een idee wat dit is?



alvast bedankt!:)

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 02/05/2007 11:57
Avatar van gothmog Lid Een stukje code is altijd wel fijn...
Ik weet zo neit wat de error is, maar misschien kan ik een fout in de code vinden.
Offline Sppkie - 02/05/2007 12:01 (laatste wijziging 02/05/2007 18:07)
Avatar van Sppkie Nieuw lid owja sorry ...... ;)

ik gebruik het zo. simpel maar het werkt wel, normaal gezien toch ;)

  1. <?php
  2. if (isset($_POST['submit']))
  3. {
  4. if ($_POST['name'] == "")
  5. {
  6. $error .= "You forgot to enter your name.<br />\n";
  7. }
  8. if ($_POST['rules'] == "")
  9. {
  10. $error .= "You must Accept the rules in order to proceed.<br/>";
  11. }
  12. if ($_POST['age'] == "")
  13. {
  14. $error .= "You forgot to enter your age.<br />\n";
  15. }
  16. if ($_POST['country'] == "")
  17. {
  18. $error .= "You did not select a country.<br />\n";
  19. }
  20. if(!eregi("[A-Za-z0-9_-]+([.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+", $_POST['email']))
  21. {
  22. $error .= "You did not entered a vailid e mail address.";
  23. }
  24.  
  25. if ($error != "")
  26. {
  27. $tpl -> NewBlock('MESSAGE');
  28. $tpl -> Assign('message_top', "Error ;");
  29. $tpl -> Assign('message', $error);
  30.  
  31. }
  32. else
  33. {
  34.  
  35. // insert ff weg gehaald
  36.  
  37. $tpl->newBlock("MESSAGE");
  38. $tpl->assign("message_top","Redirecting...");
  39. $tpl->assign("message","Je aanvraag is goed verwerkt. Wij reageren zo snel mogenlijk terug.");
  40. header("Refresh: 3; URL=index.php");
  41. }
  42. }
  43. else
  44. {
  45. $tpl -> NewBlock('BJOIN');
  46.  
  47.  
  48. }
  49. ?>
Offline gothmog - 02/05/2007 18:49
Avatar van gothmog Lid Ik doe het precies hetzelfde, alleen dan zonder templates.
Die error komt geloof ik uit de templates, want hij komt mij niet bekend voor.

Voor de rest kun je nog wel wat dingen verbeteren:
if ($_POST['name'] == "") kun je verbeteren door if(empty($_POST['name'])) te gebruiken

En if ($error != "") door if($error) te gebruikern.

Geeft hij misschien een regelnummer aan, waar de error zit?
Offline Sppkie - 02/05/2007 18:55 (laatste wijziging 02/05/2007 20:34)
Avatar van Sppkie Nieuw lid Dat kan ik idd wel doen.. Maar nee ik ken dit ook niet echt, nooit mee gemaakt.

Het komt op mijn scherm gewoon zoals ik het hier vermeld ....

[: fsock error (0 - De bewerking is voltooid. )]


En ik heb voorbeeld in admin ook zo iets staan en werkt perfect.. daarom dat ik het niet snap
Offline JBke - 02/05/2007 20:35 (laatste wijziging 02/05/2007 20:38)
Avatar van JBke PHP gevorderde gebruik dan ook ff trim aub anders zijn spaties met empty wel toegestaan en heb je eigenlijk nog een lege input in je form waar het niet hoort.

Heeft in elk geval al niets te maken met fout in je script maar wijst op een socket error, op je server, dit komt wel eens voor in python, indien je over een welbepaalde socket bvb geen data kan versturen maar enkel ontvangen.

Als hij de fout enkel zou geven met een leeg veld zou het een eventuele Division by Zero kunnen zijn maar omdat je zegt dat hij het ook weergeeft bij een correct ingevuld form??

Grtz en debuggen maar zou ik zeggen.
Offline Sppkie - 02/05/2007 20:38 (laatste wijziging 02/05/2007 20:41)
Avatar van Sppkie Nieuw lid Ja ik krijg bijde error's ook dus als alles correct is ingevuld.

Ik zal nog eens een paar keer moeten kijken wat het is. Wou gewoon weten wat die error was en misschien hoe het voorkomt.

De code bij andere bestanden werken perfect. Dan zou ik dus zoals jij zegt nog eens goed in de templates kijken.

Maar wat kan daar dan verkeerd gaan? als de blocks niet goed sta dan zie je het meteen toch?



Alvast bedankt
Offline JBke - 02/05/2007 20:41
Avatar van JBke PHP gevorderde Reactie aangepast hierboven, beetje fout van me, zal niets mis zijn met je script noch templates, wijst eerder op een server fout van je sockets, of poorten?

Grtz.
Offline ikkedikke - 02/05/2007 20:43
Avatar van ikkedikke PHP expert het is toch gewoon een socket error? dat lijkt me duidelijk. staat ergens een regelnummer?
heb je anders een online voorbeeld?
Offline Sppkie - 02/05/2007 20:43 (laatste wijziging 02/05/2007 20:44)
Avatar van Sppkie Nieuw lid Ik heb nu onlangs mijn pc teurg opnieuw ge installeerd, en noch krijg ik de zelfde fout. Ik gebruik de zelfde manier ook in admin en daar werkt het goed zonder die fouten, eigenlijk in heel mijn admin. Daarom het is echt raar

nope alleen die socket error.. niets anders, regelnummer of wat dan ook
Offline JBke - 02/05/2007 20:45
Avatar van JBke PHP gevorderde is zoals ik zeg ergens een fout in je sockets bij het doorsturen van je data, ga de fout NIET zoeken in je script maar op je server oftewel waarom een bepaalde socket die fout weergeeft op die welbepaalde scriptfunctie of opdracht.

Grtz.
Offline Sppkie - 02/05/2007 20:46 (laatste wijziging 03/05/2007 12:30)
Avatar van Sppkie Nieuw lid Als het daar aan ligt dan moet normaal mijn andere scripts die op de zelfde basis ge maakt is, toch ook niet werken toch?

@ ikkedikke;

Nee niet online, alleen op homeserver. Maar ik kan idd wel eens testen online of ik het zelfde probleem krijg.
Offline ikkedikke - 03/05/2007 12:41
Avatar van ikkedikke PHP expert kijk even in de apache logs. als het echt een fout in de server is, zou daar meer te vinden moeten zijn.
Offline Sppkie - 03/05/2007 14:08
Avatar van Sppkie Nieuw lid Heb alleen een paar images verkeerd staan en dat is ook alles wat ik zie in die logs
Offline bertmelis - 03/05/2007 19:42
Avatar van bertmelis PHP interesse gebruik je nog andere programma's die zouden kunnen gebruik maken van dezelfde poort als Apache (of jouw webserver)? Skype, file-sharing,...?

Werk je met een proxyserver?
Offline Sppkie - 03/05/2007 19:56
Avatar van Sppkie Nieuw lid Nope ik gebruikte voor ik mijn pc opnieuw installeerde zelf op gezette webserver dus met eerst php4 en dan 5 ... En ging ineens fout. Ik gebruik al tijdje deze manier en nog nooit problemen gehad.
Onlangs heb ik dus pc opnieuw geinstalleerd en om ff snel alles op te zetten heb ik eerst voor voorlopig easphp op gezet, maar toch krijg ik zelfde fout.

Heb geen proxyserver
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s