login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met PNG-afbeeldingen (Opgelost)

Offline Sweepee - 01/05/2007 00:03 (laatste wijziging 01/05/2007 00:09)
Avatar van SweepeeHTML beginner Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met het uploaden van PNG-afbeeldingen via een formulier. Na het uploaden zijn de afbeeldingen op sommige plaatsen zwart en/of onleesbaar (voor alle duidelijk: ze zijn slechts gedeeltelijk zwart, dus niet helemaal).

Ik gebruik de GD2-bibliotheek om de afbeeldingen te herschalen en op te slaan. Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? Ik vind geen enkele fout in het script.

Edit

Hier kun je bekijken wat ik bedoel (de afbeeldingen van Dexia en JBC). Ik krijg er kop noch staart aan .

Groeten,
Kristof

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 01/05/2007 00:18
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Welke kleuren waren dit voorheen? Waren die gebieden toevallig doorzichtig in het originele plaatje?
Offline Sweepee - 01/05/2007 09:39 (laatste wijziging 01/05/2007 09:53)
Avatar van Sweepee HTML beginner Voorheen waren dit witte achtergronden. Ik ga eens nakijken of er transparante gebieden zijn (ik heb de afbeeldingen zelf niet gemaakt).

Edit

Transparantie was inderdaad het probleem. Ik heb het canvas wit gemaakt in Fireworks en het probleem is nu van de baan.

Is hier eventueel nog een oplossing voor, zodat je transparante PNG's wel kunt herschalen?
Offline CDNC - 01/05/2007 10:28
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde die delen dat transparant weren trug tranparant maken? en dan opslaan ed...
Offline WimJ - 01/05/2007 12:31
Avatar van WimJ Grafische gevorderde in het boek dat ik aan het lezen ben ..
raden ze momenteel nog .gif extensie aan verandert er dan niets of behoud je nog altijd die zwart fouten ?
Offline timmie_loots - 01/05/2007 15:04
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het is handig als ik je code even kan bekijken, dan kan ik zien wat je precies doet en hoe ik je kan helpen. Het gaat vooral om het stuk tussen imageCreateFromXXX en ImageXXX.
Offline Sweepee - 01/05/2007 18:53 (laatste wijziging 01/05/2007 18:53)
Avatar van Sweepee HTML beginner De code kun je hier bekijken. Het database-gedeelte ($photo_id ophalen) heb ik weg gelaten om de code wat in te korten.

Edit

Veel ervaring heb ik niet echt met GD2, maar hoe kun je de transparante delen dan opsporen? Alle pixels "scannen"?
Offline CDNC - 01/05/2007 21:09
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde 'transparante pixels' is gewoon een kleur... en kun je dus eigelijk niet op zoeken, want één bepaal kleur is transparant. Ge kunt wel alle pixels van een afbeelding aflopen maar daar kom je geen zak verder mee...
Offline citroen - 01/05/2007 21:11
Avatar van citroen Onbekend elke pixel heeft een alpha waarde. Als deze 0 is dan is deze pixel transparant. Welke kleur hij ook zou hebben.
Offline Sweepee - 01/05/2007 22:24
Avatar van Sweepee HTML beginner Dus, je kunt er niets aan doen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s