login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

title in php (Opgelost)

Offline tbk - 21/04/2007 13:03
Avatar van tbkPHP beginner http://plaatscode.be/5147/

Dit is de index van mijn site, zoals duidelijk te zien is, wordt er elke keer een title gemaakt als we op een andere pagina zitten. Nu wil ik dat hij als ik een artikel lees, de titel van dat artikel tussen de <title>-tags zet... Alleen weet ik niet hoe aangezien de title al geset is als hij een artikel opvraagt.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline W0etah - 21/04/2007 13:05
Avatar van W0etah PHP beginner
  1. <title><?php echo $msg; ?></title>
Offline kickasgamer - 21/04/2007 13:06
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde miss gewoon
  1. <?=$msg -- $artikelnaam ?>
Offline tbk - 21/04/2007 13:12
Avatar van tbk PHP beginner maar wordt als hij de pagina afloopt, dan geeft hij eerst die gewone title die ik gemaakt heb.... dan komt die code van <html> tot <body> waarbij we onze titel invullen. Daarna voert hij een pagina uit waarin normaal het artikel wordt opgevraagd. Hierbij moet dan ook nog eens de titel van het artikel worden ingevuld maar die titel is als gemaakt snap je?

structuur

$msg="blaat";

<html>
<title>Hier zet ik die titel dan door <?=$msg ?></title>

<body>
opvragen van artikel...
de titel van hierboven moet hernieuw worden gemaakt...
Offline Button - 21/04/2007 14:02
Avatar van Button PHP ver gevorderde
  1. document.title="je titel hier";


*javascript*
Offline Grayen - 21/04/2007 14:59
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde En dan zou het handig zijn geweest als je met een template script werkte ;), want dan had je dit probleem niet. Dat zou ik je persoonlijk aanraden, is gelijk ook overzichtelijker. Een goed voorbeeld is TemplatePower erg simpel in gebruik template classe. En er is ook nog wel een andere mogelijkheid zonder template parser, maar dan ga je moeilijk doen voor iets wat ook simpelere oplossingen heeft (je zou namelijk iets kunnen doen met ob_start() en dergelijke functies).
Offline mesynthetix - 22/04/2007 11:43 (laatste wijziging 22/04/2007 11:45)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Voor een fatsoenlijke template-engine zou ik toch echt naar Smarty gaan. TemplatePower is echt heel veel langzamer (vooral als je kijkt naar de template-caching van Smarty, wat echt enorm veel sneller is). En die extra 'onnodige' features gebruik je dan maar niet hoor, langzamer wordt het daardoor niet.
Offline tbk - 22/04/2007 11:53
Avatar van tbk PHP beginner mijn site is eigenlijk al af en ik kan nu echt niet met templatepower beginnen, is er geen andere manier?
Offline mesynthetix - 22/04/2007 11:55 (laatste wijziging 22/04/2007 11:55)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Tuurlijk wel, gewoon de titel echo'en:
  1. <title><?php echo $titel ?></title>
Offline ikkedikke - 22/04/2007 12:29
Avatar van ikkedikke PHP expert de javascriptoplossing hierboven moet je eens bekijken.
Offline tbk - 22/04/2007 16:42
Avatar van tbk PHP beginner
Citaat:
Tuurlijk wel, gewoon de titel echo'en:


Dat gaat niet aangezien die variabele pas later wordt aangevuld... Nadat de title is gegenereerd.

ikkedikke, kan je mee eens iets meer verduidelijking geven want ik kan niet echt iets van javascript...enkel php
Offline ikkedikke - 22/04/2007 16:44
Avatar van ikkedikke PHP expert met javascript kun je de titel van een pagina veranderen, door het eigenschap title van het object document (document.title) te veranderen.
Je kan dus met php een javascriptje echo'en dat de titel verandert.
Offline mesynthetix - 22/04/2007 16:45 (laatste wijziging 22/04/2007 16:46)
Avatar van mesynthetix Nieuw lid Gewoon aan het einde van je body doe je dit:
  1. <script type="text/javascript">
  2. document.title="<?php echo $titel ?>";
  3. </script>


Edit: Ikkedikke was me voor .
Offline tbk - 22/04/2007 16:46 (laatste wijziging 22/04/2007 16:51)
Avatar van tbk PHP beginner a dus wanneer ik de titel van een artikel uit de database heb gehaald, verander ik gewoon de titel nog eens...

zal er straks eens op zoeken

edit: @hiervlakboven en niet ikkedikke^^: ook bedankt!

edit 2: Het werkt! allen bedankt! topic closed
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s