login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eerste script, zit helemaal vast.

Offline PatrickG - 18/04/2007 15:17 (laatste wijziging 18/04/2007 18:45)
Avatar van PatrickGNieuw lid Beste mensen,

Ik ben bezig met mijn eerste eigen PHP script, maar zoals de titel al doet vermoeden zit ik vast. Ik heb een boek over PHP gelezen en daaruit aardig wat geleerd, ik mis denk ik de ervaring nu vooral nog waardoor ik vast ben komen te zitten.

Het gaat om een zéér simpel scriptje om een prijs te berekenen. Pagina 1 bevat een klein formuliertje waaruit je bepaalde pakketten kan kiezen. Deze zou ik op pagina 2 willen berekenen.

Bijvoorbeeld het pakket: Visitekaartje, op pagina 1 geeft de klant aan de ze een visite kaartje wil. Op pagina 2 zou dan de berekeing moeten komen: Kosten visitekaartje = 1.5 uur * 2.5 euro per uur. Ik wil dus dat visite kaartje gedefinieerd kan worden tot 1.5 uur en dat de 2.5 euro per uur vast staat.

Voor de duidelijkheid, ik wil dat per pakket vaststaat hoelang erover gedaan moet worden en dat er daarna gecontroleerd wordt welk pakket de klant gekozen heeft om vervolgens dit te vermenigvuldigen met 2.5.


Ik hoop dat jullie hier iets uit kunnen halen:p

Citaat:
Siliecom14's edit:
Codes horen op http://www.plaatscode.be


EDIT: de volgende fout geeft hij aan, maar ik heb het vermoede dat dat niet de enige is, sterker nog, ik heb geen idee of ik wel enigzinds in de goede richting zit. Anyway, de fout:
  1. Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Documents and Settings\Patrick\Bureaublad\Patrick Documenten\Website 2.0\Prullenbak\Scripts\Prijsindicator\rekening.php on line 33


EDIT2: Codes bijgewerkt.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Anoniem - 18/04/2007 15:18 (laatste wijziging 18/04/2007 15:21)
Avatar van Anoniem PHP gevorderde
  1. $vsa = (int) 1.5;

1.5 is geen integer, he! Dit wordt dus 1 (denk ik), en zal er voor zorgen dat je script niet meer naar behoren werkt (prijs).

  1. } else {
  2. echo Er kon geen pakket worden geladen.
  3. }<br />


==>

  1. } else {
  2. echo 'Er kon geen pakket worden geladen.<br />';
  3. }


  1. ($post[pakketten] = $fa)


==>

  1. ($post['pakketten'] = $fa)


Enzo kun je wel even doorgaan!
Offline Button - 18/04/2007 15:20
Avatar van Button PHP ver gevorderde
  1. if ($_post['pakketten'] = $vs) { echo $vsa
  2. } elseif ($post[pakketten] = $fa) { echo Het door u gekozen pakket kost $faa euro
  3. } elseif ($post['pakketten'] = $fb) { echo Het door u gekozen pakket kost $fba euro
  4. } elseif ($post['pakketten'] = $pa) { echo Het door u gekozen pakket kost $paa euro
  5. } elseif ($post['pakketten'] = $pb) { echo Het door u gekozen pakket kost $pba euro
  6. } elseif ($post['pakketten'] = $wa) { echo Het door u gekozen pakket kost $waa euro
  7. } elseif ($post['pakketten'] = $wb) { echo Het door u gekozen pakket kost $wba euro
  8. } elseif ($post['pakketten'] = $wc) { echo Het door u gekozen pakket kost $wca euro
  9. } elseif ($post['pakketten'] = $wd) { echo Het door u gekozen pakket kost $wda euro
  10. } else {
  11. echo Er kon geen pakket worden geladen.


Je bent na al die echo's ";" vergeten.
Offline Hideoshi - 18/04/2007 15:23
Avatar van Hideoshi HTML interesse
  1. if ($_post['pakketten'] = $vs)

moet dat niet

  1. if ($_post['pakketten'] == $vs)


zijn
Offline PatrickG - 18/04/2007 15:46 (laatste wijziging 18/04/2007 15:52)
Avatar van PatrickG Nieuw lid Oké, bedankt voor de reacties. Maar is verder de basis (buiten dat die misschien heel rommelig ofzo is) wel okeej of is het op de manier waarop ik dit heb aangepakt gewoon geheel onmogenlijk?:o

EDIT: Ik krijg nog steeds een error op de eerste elseif regel (Line 38), maar ik heb geen idee wat daar niet klopt..

Bij voorbaad enorm veel dank..
Offline zwinselman - 18/04/2007 15:53
Avatar van zwinselman Lid } elseif ($post[pakketten] = $fa) { echo Het door u gekozen pakket kost $faa euro
} elseif ($post['pakketten'] = $fb) { echo Het door u gekozen pakket kost $fba euro
} elseif ($post['pakketten'] = $pa) { echo Het door u gekozen pakket kost $paa euro
} elseif ($post['pakketten'] = $pb) { echo Het door u gekozen pakket kost $pba euro
} elseif ($post['pakketten'] = $wa) { echo Het door u gekozen pakket kost $waa euro
} elseif ($post['pakketten'] = $wb) { echo Het door u gekozen pakket kost $wba euro
} elseif ($post['pakketten'] = $wc) { echo Het door u gekozen pakket kost $wca euro
} elseif ($post['pakketten'] = $wd) { echo Het door u gekozen pakket kost $wda euro
} else {

Die $post['pakketten'] moet dat niet zijn $_POST['pakketten']?
Offline PatrickG - 18/04/2007 16:25
Avatar van PatrickG Nieuw lid Die fout is er ook weer uit.. Bedankt:D

Maar waarom krijg ik (nog steeds) die error?
Offline timo - 18/04/2007 16:47
Avatar van timo PHP ver gevorderde welke error nu en wat is de bijbehorende code?
Offline PatrickG - 18/04/2007 16:59 (laatste wijziging 18/04/2007 17:00)
Avatar van PatrickG Nieuw lid Nog steeds dezelfde:

  1. Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Documents and Settings\Patrick\Bureaublad\Patrick Documenten\Website 2.0\Prullenbak\Scripts\Prijsindicator\rekening.php on line 38
Offline timo - 18/04/2007 17:03
Avatar van timo PHP ver gevorderde je geeft ons boven geen rekening.php, maar je bent ook ; vergeten op de volgende plekken (steeds erachter, heb het maar verbeterd alvast)

  1. <option value="vi"><?php echo $vs; ?> </option>
  2. <option value="a6"><?php echo $fa; ?> </option>
  3. <option value="a5"><?php echo $fb; ?> </option>
  4. <option value="a4"><?php echo $pa; ?> </option>
  5. <option value="a3"><?php echo $pb; ?> </option>
  6. <option value="w1"><?php echo $wa; ?> </option>
  7. <option value="w5"><?php echo $wb; ?> </option>
  8. <option value="w10"><?php echo $wc; ?> </option>
  9. <option value="w20"><?php echo $wd; ?> </option>
Offline ikkedikke - 18/04/2007 17:05
Avatar van ikkedikke PHP expert ; op lijn 37.
Offline timo - 18/04/2007 17:22
Avatar van timo PHP ver gevorderde je bent heel veel ; vergeten, dat is ook die elseif error (r. 38) verder zou ik je variabelen niet $wba noemen.. eerder $web_5_pr en $web_20_pr oid
Offline PatrickG - 18/04/2007 18:25
Avatar van PatrickG Nieuw lid Heb de codes ff opnieuw geplakt en gekopieerd. Wat er nu staat is dus wat ik heb staan.

Heb nog steeds dezelfde error, en ik weet niet waar die ; nog moet staan, hij staat er tenslotte toch al?

Mvg
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.284s