login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp bij het beginnen van PHP

Offline iJonah - 17/04/2007 08:58
Avatar van iJonahNieuw lid Ik lees wel de tutorials, maar ik snap er eerlijk gezegd geen bal van. Ik kan wel HTML. Weet iemand waar ik mee moet beginnen? Wat voor scripts moet ik maken, ik wil ook graag in combinatie met MySQL


Dankuwel,

Jonah.

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 17/04/2007 09:02
Avatar van Ultimatum PHP expert gewoon veel tutorials lezen. Een hele goede (engelse) site is www.pixel2life.com, is gewoon een verzamelsite van allerlei tutorials
Offline Nanon - 17/04/2007 09:04
Avatar van Nanon PHP interesse Ikzelf heb bijna niets van tutorials geleerd. Ik zocht een leuke webmaster community waar je scripts kon downloaden. Je begint gewoon met de simpele scripts ( dus zonder MySQL e.d. ). Vervolgens ging ik altijd proberen te snappen hoe een script in elkaar stak.
Je moet natuurlijk niet gelijk een script van honderden regels pakken. Na een lange tijd wist ik hoe bepaalde functies werken en wat wel en niet moest in PHP. Dan ga je scripts proberen aan te passen/ veranderen. Maar het is misschien wel verstandig om eerst wat tutorials te lezen over variabelen, arrays, include etc.
Offline Ultimatum - 17/04/2007 09:08
Avatar van Ultimatum PHP expert @hierboven, nu je het zegt , zo heb ik ook heel veel geleerd. Dat is inderdaad ook wel aangeraden maar als je dat doet moet je wel redelijke/goede scripts bekijken anders leer je er alsnog niets van
Offline iJonah - 17/04/2007 09:47
Avatar van iJonah Nieuw lid Ok, ik heb gelukkig een paar vrienden die PHP-Geek zijn, dus daar kan ik anders ook nog hulp aan vragen. Nog meer tips?:)
Offline Ultimatum - 17/04/2007 10:31
Avatar van Ultimatum PHP expert Ja, veel oefenen en als je tegen problemen aanloopt niet direct op een forum om hulp vragen maar probeer het eerst helemaal zelf te doen. Daar leer je het meest van + (vind ik) geeft een goed gevoel als je eens een project helemaal zelf hebt afgerond. Ook vind ik boeken ook handig om uit te leren, gewoon op ebay of marktplaats zoeken, zo kom ik ook aan al mijn boeken 
Offline iJonah - 17/04/2007 11:36
Avatar van iJonah Nieuw lid Ik lees nu ook een paar tuts, alleen vind ik het nog best moeilijk Maar oefening baart kunst 
Offline nvleeuwen88 - 17/04/2007 14:10 (laatste wijziging 17/04/2007 14:10)
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse hey iJonah,

kan je wel al goed met css werken en div's want dat ik wel aan te raden voordat je begint met php.
verder zou ik zoals al is gezegd eerst beginnen met de standaard dingen zoals wat betekent $ en dat soort beginsellen. Maar als dat te makkelijk is kan je natuurlijk beginnen met klein databaseje met wat gegevens en die uitlezen. als je hulp nodig hebt kan ik je wel helpen hoor. stuur maar een bericht en ik hoor het wel van je.

maar eerst css goed leren als je die nog niet onder de knie hebt. Css kan ik je ook wel uitleggen en div's als het moet
Offline laars - 17/04/2007 15:59
Avatar van laars Onbekend @nvleeuwen: wat valt er uit te leggen aan divs?? PHP kun je gewoon gaan leren, maar zonder fatsoenlijke site heb je er weinig aan. Dan moet je dus HTML leren (en daarover is veel rotzooi geschreven, dus daar gaat het nogal eens fout) en kom je erachter dat een div niets bijzonders is en dat je dus niet moet vragen of je 'divs moet uitleggen'.

Als je zo'n website dan nog een aantrekkelijker, persoonlijker uiterlijk wilt geven, ga je CSS leren en misschien wat met de GIMP aan de gang, maar met dat laatste moet je niet overdrijven.

Uitleggen wat '$' betekent? Iedereen weet toch dat dat het dollarteken is?!

En nog iets: mijd sitemasters zoveel mogelijk, tenzij je zoals Ultimatum wilt eindigen.
Offline iJonah - 17/04/2007 16:09
Avatar van iJonah Nieuw lid Ik ken al HTML, Divs ook al, CSS een beetje 
Offline nvleeuwen88 - 17/04/2007 16:18
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse @ laars
$ is toch voor variabele en dat het een dollarteken is is niet van belang maar als hij nog niks van php af weet wist hij dit misschien nog niet;) en over die div's nou een aantal weten niet eens hoe ze het moeten maken of hoe het werkt dus zo dom was mijn bericht nog niet
Offline laars - 17/04/2007 16:22
Avatar van laars Onbekend
Citaat:
een aantal weten niet eens hoe ze het moeten maken of hoe het werkt
een div maken? Gewoon gebruiken: <div evt. attributen>hier elementen, tekst</div>

hoe het werkt? Het is simpelweg een 'divider'. Niet meer dan het opdelen van je pagina. Voor plain HTML niet zo heel nuttig, maar (net als span voor inline zaken) kun je er wat toevoegen om meer selectors beschikbaar te hebben voor je stylesheet.
Offline timo - 17/04/2007 16:29
Avatar van timo PHP ver gevorderde ik ben begonnen met een gastenboek (toen ik wat basis begreep), over msn hulp van iemand als ik vastliep..

als je beetje engels kan is gewoon php.net ook een goeie site, alle functies worden vet goed uitgelegd....
Offline SomaQan - 17/04/2007 16:54 (laatste wijziging 17/04/2007 16:55)
Avatar van SomaQan PHP beginner Je moet veel scripts bekijken en bestuderen zo heb ik het geleerd

Maak simpele dingen zo als een berichtenbalk of een gastenboek
Offline iJonah - 17/04/2007 17:11
Avatar van iJonah Nieuw lid Ok:)
Offline urqbz - 17/04/2007 19:27
Avatar van urqbz PHP interesse Doe deze basiscursus php (http://www.websitemaken.be/index.php?page=show_item&id=862) en begin dan iets simpels te schrijven. (b.v. gastenboek ofzo).
Ook zou ik je aanraden niet gelijk met mysql te beginnen eerst wat simpelers proberen.
Offline Grayen - 17/04/2007 20:48
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
Het is simpelweg een 'divider'


EN: divider(s)
NL: verdeelpasser

Ehm... het is en blijft altijd nog een division

division(the division) als in `division`:
de verdeling (v)

Div tags hebben namelijk de taak om je site in delen te verdelen, daarom zijn mensen die alles xhtml willen hebben altijd voor sites opgebouwd uit div's, aangezien de div tag hier voor bedoelt is.

Citaat:
En nog iets: mijd sitemasters zoveel mogelijk, tenzij je zoals Ultimatum wilt eindigen.


Volgens mij staat er iets in de regels over geen mensen uitschelden...
Offline Dark_Paul - 17/04/2007 21:45
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik ben zelf ook heel knullig begonnen (ik herinner me quotes uit de chat..). Roelh heeft mij hulp aangeboden via MSN toen ik met MySQL begon, langzaam maar zeker heb ik steeds meer geleerd. Mede door deze site heb ik heel erg veel geleerd. Ik denk dat het nu mijn beurt is om je te helpen, stuur me maar een PM.

Citaat:
En nog iets: mijd sitemasters zoveel mogelijk, tenzij je zoals Ultimatum wilt eindigen.

Ultimatum is een prima gast.. En wat doe je hier zelf dan? (ow, hij is al gebanned ).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s