login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie vraagje

Offline kickasgamer - 14/03/2007 18:09
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik heb op dit moment een user management en nieuws systeem en ik zou graag de sessies van mijn user systeem betrekken bij mijn nieuws systeem, zodat er komt te staan wie erposte en een link naar het profiel bv

maar zijn sessies "overdraagbaar" ?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 14/03/2007 18:20
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je als 4de paramater (dacht 4de) een / opgeeft dan is het op het hele domein bruikbaar..
Offline ThomasJ - 14/03/2007 18:23
Avatar van ThomasJ PHP interesse nee hij bedoelt volgens mij of je ze van de ene naar de andere computer kunt hevelen of iets dergelijks. ik geloof in de nieuwere php-versies niet meer. oudere versies kunnen het sessionid ook via de url meegeven en dit is natuurlijk minder veilig.
Offline kickasgamer - 14/03/2007 18:26
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde neen ik bedoel bv zo:

-root
|
--users systeem (sessie wat ik wil gebruiken in nieuwssysteem)
|
-- nieuws systeem (hier wil ik de sessie gebruiken)
Offline Ibrahim - 14/03/2007 18:32
Avatar van Ibrahim PHP expert mensen, hij vraagt of hij sessies kan gebruiken, niet cookies.

Zolang het op dezelfde server is en je pagina session_start(); bevat kan het
Offline marten - 14/03/2007 18:33
Avatar van marten Beheerder die kan je als het goed is gewoon op elke pagina gebruiken. Dus ook in je nieuws systeem.

Gewoon aanroepen

  1. <?php
  2.  
  3. $_SESSION['naam'] = 'sitemasters';
  4.  
  5. /**
  6.  * Op andere pagina
  7.  **/
  8.  
  9. echo $_SESSION['naam']; //zal sitemasters outputten
  10. ?>
Offline Gerard - 14/03/2007 19:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker Een sessie is eigenlijk een array die wordt opgeslagen op de server in een lokaal bestand (c:\php5\sessions\, bij mijn webhost (Ja IIS hosting)). Dit bestand heeft een unieke naam, die naam wordt opgeslagen in een COOKIE als sessionid.

Dit ID wordt dan uitgelezen en de array wordt ingeladen die behoort tot het ID uit het COOKIE. Zolang je website cookie dus beschikbaar is op je hele domain dan zal de sessie 'ge-restored' worden en dus ook beschikbaar zijn.
Offline kickasgamer - 14/03/2007 21:56
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ah bedankt allemaal, morgen dan even dat erin scripten 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.323s