login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie wil niet verzenden (Opgelost)

Offline mens - 14/03/2007 09:12 (laatste wijziging 14/03/2007 09:18)
Avatar van mensOnbekend Hallo,

Ik heb een loginscript gemaakt en als je juist hebt ingelogd dan start de pagina een sessie:

  1. $_SESSION['ingelogd']=true;


en dan heb ik op een andere pagina:

  1. <?php
  2. if($_SESSION['ingelogd']!=true) {
  3. echo 'U moet ingelogd zijn om deze pagina te kunnen bekijken';
  4.  
  5. ?>


(op http://www.plaatscode.be/4619/ kun je het hele script zien). Maar als ik inlog, dan maakt 'ie een sessie, maar dan ga ik naar check.php en dan zegt hij dat ik eerst moet inloggen, wat is er dan fout mee?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 14/03/2007 09:18
Avatar van Ultimatum PHP expert doe een print_r($_SESSION); en welke waarde heeft de session dan..
Offline mens - 14/03/2007 09:20 (laatste wijziging 14/03/2007 09:31)
Avatar van mens Onbekend op dezelfde pagina 1, en op check.php ook 1, ??? Owh, dus nu wil hij toch verzenden... Maar toch als ik dan de code:

  1. <?php
  2. if($_SESSION['ingelogd']!=true) {
  3. echo 'U moet ingelogd zijn om deze pagina te kunnen bekijken';
  4. }
  5. ?>


doe dan zegt hij altijd tegen mij: 'U moet ingelogd zijn om deze pagina te kunnen bekijken'.

Hoe zorg ik dan dat hij als de sessie wel is dat hij dan niks zegt, en als de sessie niet bestaat (dus niet ingelogd) dat hij dan een waarschuwing geeft?
Offline Mad_Mike - 14/03/2007 09:36
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Wanneer je succesvol ingelogd bent wordt je doorgestuurd naar adminpagina.php (als ik het goed onthouden heb). Staat er op die pagina wel session_start(); bovenaan? Zonee, dan wordt de sessie afgebroken... en klopt het dan wanneer je dan naar check.php gaat die melding tezien krijgt.
Offline mens - 14/03/2007 09:40
Avatar van mens Onbekend ik had bij adminpagina geen sessie gestart. Daar lag het dus aan, bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s