login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

leestekens in tekst

Offline mental - 28/02/2007 10:52
Avatar van mentalNieuw lid Hallo,

Ik heb een probleem met speciale tekens in tekst. Als ik ë of ï plaats in mijn tekst worden deze niet goed weergegeven. Op de plek waar deze tekens moeten staan komt dan een vraagteken te staan.

Pas ik de tekst aan met htmlentities dan worden de tekens wel goed weergegeven.
  1. $tekst = htmlentities(($rij_prod["prod_omschr"]),ENT_QUOTES);


Probleem is dat eventuele html opmaak zoals
  1. <b>dikgedrukt</b>
niet meer werkt.

Ik neem aan dat er een eenvoudige oplossing voor dit probleem is, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.'

Gr. Jeroen

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 28/02/2007 11:53 (laatste wijziging 28/02/2007 11:53)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde <b> is ook geen 'goede' html-opmaak. Gebruik <strong> of via een class in je CSS 'font-weight: bold;'.
Je hoeft trouwens $row['bericht'] niet tussen haakjes te zetten,
htmlentities($row['bericht'], ENT_QUOTES);
is al goed.
Offline mental - 28/02/2007 14:03
Avatar van mental Nieuw lid Bedankt voor je reactie,

Ik ben het met je eens dat het beter is om dit via css te doen. Maar in dit geval gaat het om een CMS waarin de gebruiker als hij dat wil iets vet moet kunnen weergeven.

het probleem met htmlentitities is dat ook de <> tekens worden omgezet.

Gr. Jeroen
Offline Dark_Paul - 28/02/2007 14:15 (laatste wijziging 28/02/2007 14:15)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als je een CMS maakt en je wilt zoals hier op Sima een WYSIWYG-editor bouwen, dan zou ik hier en hier eens kijken.
Offline mental - 28/02/2007 16:52
Avatar van mental Nieuw lid Dank voor je suggesties.

Zo moet ik er wel uitkomen.
Offline Grayen - 28/02/2007 17:11 (laatste wijziging 28/02/2007 17:12)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
Als je een CMS maakt en je wilt zoals hier op Sima een WYSIWYG-editor bouwen, dan zou ik hier en hier eens kijken.


Er is een groot verschil tussen een wysiwyg-editor en ubb.
Bij een wysiwyg-editor, zie je al direct het resultaat heet heet dan ook niks wysiwyg (what you see is what you get). Terwijl je bij ubb gebruik maakt van niet bestaande tags, zoals [tag][/tag].

Om zelf een simpele wysiwyg-editor te maken kan je kijken bij deze tutorial. Het enige nadeel van de editor die je zal krijgen bij deze tutorial is dat internet explorer geen xhtml correcte code geeft bij sommige commando's, daarom zou je gebruik kunnen maken van twee bekende editors die dit niet hebben, namelijk TinyMCE en FCKeditor.

Voor ubb raad ik je de links aan die Dark_Paul gaf.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s