login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aantal vragen m.b.t login.

Offline shonda - 05/02/2007 19:41
Hoe zorg ik ervoor dat ieder lid een eigen profielpagina heeft?
Zodat ik in de gebruikerslijst op de username klik en dan zijn profiel zie?

Vraag 2
Hoe maak ik een tekst dat kan laten zien hoeveel leden er online zijn, en zodra ik op het woord leden of online klik dat ik de gebruikersnamen zie staan?

Vraag 3
Hoe ban ik leden via mysql?

Alvast bedankt! 

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 05/02/2007 19:44 (laatste wijziging 05/02/2007 19:44)
Avatar van vinTage Nieuw lid antw1 bekijk een zooi tutorials
antw2 klik
antw3 zie antw1

^^
Offline Gerard - 05/02/2007 19:45
Citaat:
Hoe zorg ik ervoor dat ieder lid een eigen profielpagina heeft?
Zodat ik in de gebruikerslijst op de username klik en dan zijn profiel zie?

Zet alle gegevens van een bepaald lid in de database en geef elk lid een uniek id. Daarna kan je linken naar een profiel.php (oid) en door dat id mee te geven in de $_GET kan je de gegevens van die bepaalde user uit de database halen.

Citaat:
Hoe maak ik een tekst dat kan laten zien hoeveel leden er online zijn, en zodra ik op het woord leden of online klik dat ik de gebruikersnamen zie staan?

Hier zijn de afgelopen week enkele interessante topics over geweest. Zoek maar eens goed op het forum of kijk de PHP(+mysql) fora eens door.

Citaat:
Hoe ban ik leden via mysql?

Sla het ip van een gebruiker op in een aparte tabel en controleer bij het bezoeken van de pagina of het ip van de bezoeker niet in die tabel voorkomt.
Offline Stefan14 - 05/02/2007 19:49
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde vraag1
je maakt een pagina zoals user.php welke je aanroept met het id van de user, dus dan krijg je bijv. user.php?id=628.
Op user.php haal je met $_GET het id uit de URL op, en met dit id kun je alle info van de desbetreffende user uit je database halen.

vraag2
dit is wat lastiger snel uit te leggen, maar als je in de script database hier op de site kijkt zie je al snel wat de bedoeling is, je zou zelf een script daarvan kunnen gebruiken.
In ieder geval komt het erop neer dat je bij iedere actie de gebruiker verricht een update naar je database moet uitvoeren die de tijd van de laatste actie in een veld zet. Aan de hand van dit veld bereken je de tijd dat de gebruiker niet actief is geweest en als deze een bepaalde waarde teboven gaat zet je hem als offline.
het laten zien van deze gebruikers is hierna niet moeilijk meer ;)

vraag3
je maakt een aparte tabel aan, hierin zet je de ip's en eventueel id's van de users.
In je config.php of een andere pagina welke je op elke pagina include zet je een stukje code die controleert of het ip van de bezoeker in die tabel staat en geeft eventueel een bericht weer.
Als je ervoor kiest om ook het userID erbij te zetten, dan kun je ook een controle doen op het userID.

een beetje snelle en 'kort door de bocht' uitleg, maar als je vragen hebt mag je ze natuurlijk gewoon stellen ;)
Offline Button - 05/02/2007 19:49
Avatar van Button PHP ver gevorderde vraag1:
gewoon een functie maken die alle gegevens over een bepaald lid ophaalt en weergeeft. Het lid wordt dan via een superglobal of iets dergelijks doorgegeven aan die functie/pagina(waar die functie instaat)
vraag2: bv. een extra veld met bv. naam "online": en dan wanneer member online is 1 zetten in dat veld en wanneer offline gaat 0 zetten in dat veld. En gewoon tellen hoeveel ééntjes er aanwezig zijn in je tabel.
vraag3:
via mysql? je zult wel bedoelen met php en mysql samen: gewoon ip ophalen met php en in table stoppen en dan gewoon kijken of het ip van een member in een tabel staat.

(dit zijn enkele manieren van hoe je het zou kunnen doen, er zijn nog andere mogelijkheden)

Button
Offline compudoc - 05/02/2007 19:51 (laatste wijziging 05/02/2007 19:54)
Avatar van compudoc PHP beginner vraag 1: gebruik profielen systeem
vraag 3: gebruik javascript of PHP:

1. <?php
  2. mysql_connect('localhost','user','pass');
  3.  
  4. $query = mysql_query("SELECT ban_ip FROM tabel WHERE ban_ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'"); /* jouw ip ophalen als deze is geblokkeerd */
  5. while ($arr = mysql_fetch_assoc($query)) {
  6.  
  7.  
  8. if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == $arr["ban_ip"]) {
  9. echo 'Ga weg van deze website, je staat op de zwarte lijst...';
  10. } else {
  11. // hier de pagina
  12. }
  13. ?>

ik hoop dat het werkt (weet dus niet zeker )

[edit] scriptje verbeterd
Offline vinTage - 05/02/2007 19:52
Citaat:
button:
vraag2: bv. een extra veld met bv. naam "online": en dan wanneer member online is 1 zetten in dat veld en wanneer offline gaat 0 zetten in dat veld. En gewoon tellen hoeveel ééntjes er aanwezig zijn in je tabel.

Hoe bepaal je dan hoe iemand offline gaat ?  
Offline Gerard - 05/02/2007 19:54 (laatste wijziging 05/02/2007 19:54)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Niet die hele discussie weer please . Daarom verwees ik ook naar de vele threads die er zijn geweest hierover de afgelopen weken. Zoek daar maar eens op want daar staan de antwoorden.
Offline Stefan14 - 05/02/2007 19:57
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde hier een aantal scripts in de scriptsdb over het online/offline. Hierin kun je heel goed zien hoe dit bepaald wordt.

http://www.site...amp;id=301
http://www.site...amp;id=845
http://www.site...amp;id=605
http://www.site...amp;id=791
http://www.site...mp;id=1049
http://www.site...amp;id=555
Offline shonda - 05/02/2007 20:17 (laatste wijziging 05/02/2007 20:29)

Over profielen, hoe laat ik dan automatish een bestand creëren voor de gebruiker tijds zijn registratie?

Ik vind het profiel systeem wel een beetje te groot om te zoeken, hoe ik het voor mekaar krijg.
Ik hoef alleen te hebben dat gebruikers registeren en een unieke pagina krijgen met het profiel erin
Zoals gebruikersnaam, emailadres, geboorte datum. 
Offline Abbas - 05/02/2007 21:11 (laatste wijziging 05/02/2007 21:11)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je moet dan niet voor elke gebruiker een apart bestand aan te maken he...
Zoals hiervoor al gezegd is, werk met dit:

link lid met id 1
link lid met id 2
...

Als er op de link met id 2 geklikt wordt ga je bvb. naar:
leden.php?id=2

En in die pagina (leden.php) haal je dat gegeven op met de methode '$_GET':

1. <?php
  2. $user_id = $_GET["id"]; //is dan gelijk aan 2

Daarna haal je de nodige gegevens uit de database met dat id in een query:

1. <?php
  2. $query = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE id = '".$user_id."' ");