login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met PhP en HTML/css samen

Offline Wietse - 13/01/2007 14:29
Avatar van WietseNieuw lid Ey luitjes 
ik heb een klein probleempje hier,
ik ben bezig met een website maar hij wil niet goed showen op internet.
de site is
www.sd-arts.org/SdStudio.php
eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik een fout had gemaakt in mn php maar toen ik het door de php syntax heen haalde kwamen er geen errors, ik heb toen de html variant gehost op mn site (die op mijn pc wel goed word weergegeven) maar ook hier een blanke pagina:
www.sd-arts.org/SdStudio.html

Wat je eigenlijk moet zien is de volgende achtergrond:
www.sd-arts.org/SDBack.png
met tekst er op en een paar php scripts er tussen door.

Iemand een suggestie?  
Alvast bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 13/01/2007 14:31
Avatar van lemoinet PHP gevorderde background-image: url(file:///C|/Documents%20and%20Settings/BakkerK/My%20Documents/SDBack.png);

dit mss eens veranderen
Offline Wietse - 13/01/2007 14:33 (laatste wijziging 13/01/2007 14:36)
Avatar van Wietse Nieuw lid ah lol XD ik zal t eens veranderen
ik hat wel verwacht dat dreamweaver dat niet zo had gedaan 
---
heb t verandert, t word nu allemaal alles behalve netjes weer gegeven, maar ik zie nu in iedergeval waar ik bezig ben  
Als iemand zich toch geroepen voelt om me te helpen alles netjes te krijgen (in dreamweaver staat alles netjes op zn plaats :S nu staat alles verkeerd :S:S gewoon achter elkaar geplakt lijkt wel) dan ben ik daar erg dankbaar voor  
*www.sd-arts.org/SdStudio.php
Offline pieefee - 13/01/2007 14:41 (laatste wijziging 13/01/2007 14:46)
Avatar van pieefee Nieuw lid Je geeft nu het pad naar waar het plaatje op de pc staat, verander dit eens naar het pad waar je plaatje ONLINE staat (dus op de server)
kan ook door:
  1. <style type="text/css">
  2. <!--
  3. body {
  4. background-image: url(http://www.sd-arts.org/SDBack.png);
  5. background-repeat: no-repeat;
  6. }
  7. .style1 {color: #FFFFFF}
  8. body,td,th {
  9. color: #FFFFFF;
  10. }
  11. -->
  12. </style>


Misschien moet je wel nog iets doen met background-position

nog een tip: in dreamweaver zit een window 'code' daarin zit een css reference

waarom trouwens een table? Verdiep je eens in div's dan kan je alles met css precies positioneren. De tutorials hier helpen je een flink eind op weg.
Offline Wietse - 13/01/2007 14:55
Avatar van Wietse Nieuw lid thnx voor de tip 
ik vind t nu wel erg irritant dat alles in dreamweaver er goed uit ziet en eenmaal op internet alles uit verband is getrokken :S:S
*zo ziet t er uit in dreamweaver:
http://www.sd-arts.org/dreamweaver.png
*zo ziet t er uit als je gaat kijken waar alles zit op t web (als je kijkt naar de 2 forms van t inlog balkje zie je hoever ze zijn verschoven)
http://www.sd-arts.org/site.png
Offline pieefee - 13/01/2007 17:35
Avatar van pieefee Nieuw lid Je hebt in Dreamweaver de optie preview in browser. Dan kan je de site makkelijk bekijken hoe die in de browser uitziet. Als het goed is kan je met F12 de site bekijken in je browser.
Offline Wietse - 14/01/2007 13:41
Avatar van Wietse Nieuw lid Weet ik, en ik druk ook regelmatig op f12, maar daar ziet t er goed uit :S
dit probleem heb ik altijd al gehad als ik met dreamweaver meer dan standaard html wilde doen, of t nu met dreamweaver 8 of dreamweaver mx (2004) gebeurde, dus ik moet ergens een fout maken :S
Offline pieefee - 15/01/2007 01:23
Avatar van pieefee Nieuw lid je kunt beter met div's en css positioneren, dan ziet het er altijd hetzelfde uit, nu krijg je waarschijnlijk ook problemen met verschillende browsers, het is misschien ook niet handig om de layout van je buttons e.d. in een achtergrondafbeelding te zetten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s