login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Newbie

Offline spoly - 07/01/2007 13:43
Avatar van spolyNieuw lid Dag beste master,
ik moet wel toegeven in html ben ik al redelijk gevorderd ,in PHP totaal een newbie. Daarom wil wat assistentie. Ik ehbeen clan opgericht in een spel online , kheb ook template gebruikt om website te maken die werkt nu perfect. Nu ik zou nog wat uitbreiding willen , heet eerste ik voor kies is een ledensysteem dankzij, de goede werking van deze site kan ik die gratis hier verkrijgen. Ik heb voor een simpel leden systeem gekozen. Alle plaatjes e.d heb ik dus geupload naar men user. Nu ik wil dus in alle paginas die links veranderen met daarvoor men user. Dat kan ik is geen probleem. Maar kweet niet altijd of dat ik er men adres moet voor zetten of niet ik heb het bv over: <td class="headertable">
Moet voor headertable dit staan: users.telenet.be/mijnnaam/ ???
Nou ook dit : er staat Database van SQL of zoiets ? Wat is men database ik weet dat niet. en de host ook niet. zij die gevens het zelfde als waarmee ik me inlog op men ftp ?
Dit ook nog :
<a href="">Bewerk mijn profiel</a> <br /> tussen die href "" moet normaal een link he ? Hoe weet ik die link ?In die membersysteem staat dus alle paginas die ik moet hebben (index,inlog,forgotpass enz.)
Ik heb nergens loguit staan ? Dus nu kan ik niet verder !
Hetzelfde bij LedenLijst weet ik ook niet.Dan heb ik ook nog een stuke waar staat MySQL . Wat moet ik daarvan maken ? HTML PHP HTM ? Dat weet ik niet.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 07/01/2007 13:48
Avatar van ikkedikke PHP expert volgens mij moet jij eerst nog wat aan je html doen 
<td> staat voor een cel in een tabel, verder als je totaal niks van php weet zou ik beginnen met het doorlezen van dat membersysteem en de algehele werking doorzien. vervolgens met de website van php (http://www.php.net) alle [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=php+functies&btnG=Google+zoeken&meta=]functies[url] gaan bekijken hoe ze werken.
Offline Micron - 07/01/2007 13:48
Avatar van Micron HTML beginner
Citaat:
Maar kweet niet altijd of dat ik er men adres moet voor zetten of niet ik heb het bv over: <td class="headertable">
Moet voor headertable dit staan: users.telenet.be/mijnnaam/ ???

Nee hoeft niet.

Citaat:
Nou ook dit : er staat Database van SQL of zoiets ? Wat is men database ik weet dat niet. en de host ook niet. zij die gevens het zelfde als waarmee ik me inlog op men ftp ?

Als je host PHP/ MySQL ondersteund heb je dat. Ik weet niet bij wat voor host je zit, maar als je een beetje bij een (redelijk) goede host zit ondersteunen zij dit meestal wel, en hiervan heb je dan ook de gegevens gekregen. Dit kan je anders altijd opvragen bij je host.

Citaat:
Dan heb ik ook nog een stuke waar staat MySQL . Wat moet ik daarvan maken ? HTML PHP HTM ? Dat weet ik niet.

.php

En een tip!
Ga jij is heeeeeel snel http://www.sitemasters.be/tutorials daarop klikken en eerst wat tutorials doorlezen.
Offline nemesiskoen - 07/01/2007 13:56
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Volgens mij moet je eerst de syntaxis van AN leren voor je de syntaxis van PHP gaat bestuderen:-)
Offline Scythen - 07/01/2007 14:08
Avatar van Scythen PHP gevorderde <td class="headertable">

Betekent gewoon dat die cel een bepaalde class krijgt die je in CSS kan aangeven, ik weet niet waarom je zo moeilijk doe over zoiets kleins. En gebruik alsjeblieft wat komma's, enters en dergelijken.
Offline SomaQan - 07/01/2007 14:20
Avatar van SomaQan PHP beginner Database gebruik je als opslag ruimte bijvoorbeeld bij een ledensysteem, leden die zich registreren worden in de database opgeslagen.

Post je script hier misschien kan je helpen.  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s