login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php 'vergeetachtig' met sessions.

Offline XAXIS - 03/01/2007 18:54
Avatar van XAXISNieuw lid Beste mensen,

Ik heb een raar verhaal.
Voor mijn werk heb ik een PHP programma geschreven wat sessions gebruikt bij het inloggen en opslaan van een aantal gegevens.
Echter 'vergeet' PHP op totaal willekeurige momenten de sessions en worden de users automatisch uitgelogd.

Elke PHP bestand heeft session_start() bovenaan staan, dus daar kan het niet aan liggen. Er zit ook geen regelmaat in, ook niet als men op bepaalde links klikt oid. Het begint in ieder geval heel irritant te worden.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen dat PHP zomaar lukraak sessions kwijt raakt?

Het rare is, er zijn 2 type users. Type 1 heeft totaal geen problemen, en type 2 wordt dus zo nu en dan ineens uitgelogd.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 03/01/2007 19:07
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik vermoed dat jij in je php instellingen wat uit/aan hebt staan. Ga eens naar php.ini en zoek
  1. register_globals = Off
eens op. Als deze op On staat, zet deze dan op Off. Ik vermoed namelijk dat een gewone variabele, of post variabele wat dan ook, je session variabele overschrijft.

dus bijv.
  1. <?php
  2.  
  3. $_SESSION['vb'] = 'hoi';
  4. $vb = 'doei';
  5. // en als je $_SESSION['vb'] doet krijg je doei...
  6. ?>
Offline timo - 03/01/2007 19:14
Avatar van timo PHP ver gevorderde en als je niet bij php_ini kan moet je bovenaan je pagina zetten:
  1. <?php
  2. ini_set('register_globals',0);
  3. ?>
Offline XAXIS - 03/01/2007 19:25
Avatar van XAXIS Nieuw lid is dat zo ja.. ik kan gelukkig wel bij de php.ini.

als ik register globals uit zet (staat nu aan), kan ik dan errors of andere zaken verwachten?
Offline bosgroen - 03/01/2007 19:38
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
Citaat:
als ik register globals uit zet (staat nu aan), kan ik dan errors of andere zaken verwachten?
Hangt ervanaf. Als je 'goeie' scripts hebt niet.
Offline lau - 03/01/2007 23:08 (laatste wijziging 03/01/2007 23:08)
Avatar van lau HTML interesse Heb ik soms ook... daarom zit ik heel de tijd een uur te wachten. Bedenk ik net dat ik de expiretijd ook lager kon zetten dan 60 minuten...
In ieder geval logd bij mij sommige gebruikers ook op willekeurige tijden zich af. Ik dacht eerst dat dat komt door ob_start boven session_start (alleen op de index pagina) te hebben geplaats. Maar hier kan het toch niet aan liggen?
Offline ikkedikke - 04/01/2007 01:51
Avatar van ikkedikke PHP expert laat eens wat code zien waarin het verschil blijkt tussen die 2 gebruikers.. daar moet het probleem zitten denk ik dan!
Offline XAXIS - 04/01/2007 19:39
Avatar van XAXIS Nieuw lid Het probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost!
Ik kan dit nog niet 100% zeker zeggen, aangezien het uitlogprobleem willekeurig voorkomt, dus daar moet eerst nog een paar dagen overheen gaan.

Maar zoals het er nu uitziet was register_globals de oplossing!

Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s