login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bezoekersteller

Offline ece - 02/01/2007 17:22
Avatar van eceHTML interesse Hallo allemaal.
Ik zoek een bezoekersteller die alleen de aantal gasten die op de site komen telt. Maar dan niet ip gebonden. Dus al ik 20 x op de site kom dat er dan staat 20 hits i.p.v 1.
Deze teller komt op elke pagina te staan dus ik wil niet dat als je op een andere pagina klikt er weer een hit bij komt.

Weet iemand waar ik die kan vinden want tot nu toe heb ik alleen maar bezoekerstellers die de aantal pagevieuws telt.

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Gr, ece.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 02/01/2007 17:26
Avatar van Ultimatum PHP expert je moet wel ip gebonden werken want als je wilt dat als ik op pagina 1 kom er wel + 1 moet komen maar als ik dan op pagina 2 kom er geen + 1 moet, hoe wil je dat gaan controleren wie wie is, dat kan dan niet dus moet je iets hebben waar je op kan bouwen en op kan kijken wie wie is, en aangezien het gasten zijn moet je het wel met ip doen omdat dat het enige is wat zeker is..
Offline vinTage - 02/01/2007 17:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan iig het aantal paginas wel verminderen door een sessie te starten en zolang die sessie geldig is dan geen hits meer bijtellen.
Dit is natuurlijk nog lang niet goed, maar toch al beter.
Offline ece - 02/01/2007 17:28
Avatar van ece HTML interesse Ok.
Maar is het dan mogelijk dat hij gewoon de aantal ip's telt die er komen bv:
ip: 00000000 opent de site en gaat weer weg
ip: 11111111 opent de site en gaat weer weg
2 hits totaal
ip: 11111111 opent de site en gaat weer weg
3 hits totaal
enz.
Offline Threetimes - 02/01/2007 18:00
Avatar van Threetimes PHP beginner op index.php: include("teller.php?tel=ja");
op andere pagina's: include("teller.php?tel=nee");
zorg dat je in teller.php alleen telt als $_GET['tel'] ja is en wel altijd laat zien hoeveel mensen en zijn
Offline ece - 02/01/2007 19:39 (laatste wijziging 02/01/2007 19:42)
Avatar van ece HTML interesse Ik heb hem zelf niet gemaakt maar dan ben ik bang dat het niet voor deze teller geldt of wel?

Edit;
Maar wat wel dan is, is dat je op bv contact hebt geklikt en je weer op home klikt er weer een hit bij komt.
Maarja ik denk niet dat het op een andere manier op te lossen valt of wel?
Offline vinTage - 02/01/2007 19:45
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan zoiets doen

if(sessie nog niet bestaat){
//schrijf ip in txt bestandje
start sessie
}

Maar je zei dat je niet met ip wilde werken (al snap ik niet waarom niet)
Offline ece - 02/01/2007 19:46
Avatar van ece HTML interesse Nou niet willen is het niet maar ik dacht dat het niet dmv ip's hoefde.
Want meestal is zoiets een unieke teller en dat wilde ik niet dus daarom zei ik dat zo. Maar als het met ip's kan zonder dat ie unieke ip's telt dan vind ik het best.
Offline vinTage - 02/01/2007 19:48
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan is mn vorige post de oplossing (nog beter is als je er ook een cookie bij aanknoopt (voor één dag) )

Het scripten mag je zelf doen natuurlijk he 
Offline ece - 02/01/2007 19:52
Avatar van ece HTML interesse Ja een cookie zou evt kunnen maar dan heb je nog niet de exacte cijfers.
Maar als het niet anders op te lossen is zou ik het kunnen overwegen.

Nou ja dan men ouders maar vragen wat ze willen .
Offline vinTage - 02/01/2007 19:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je:

if(sessie nog niet bestaat OF cookie niet bestaat){
schrijf ip in txt bestandje
start sessie
plaats cookie (verlooptijd berekenen tot nieuwe dag)
}

op deze manier is het redelijk betrouwbaar (tenzei er veel mensen geen cookies accepteren/verwijderen en dan duizend keer de browser reboten en die site weer gaan bekijken).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s