login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerde if in php

Offline firefly - 20/11/2006 20:53
Avatar van fireflyNieuw lid Hallo ik ben bezig met een soort van test aan het maken
Maar mijn vraag is all ik een if heb dat er meerdere if kan ik heb al wat geprobeert maar mij lukt het niet
zal effen laten zien of ver ik ben
dit is nog een test en niet de echte hoor
  1. http://www.plaatscode.be/3167/


Daar voor zit nog een php met allemaal input's



  1. <html>
  2. <body>
  3. <center>
  4. <table border="0">
  5. <tr>
  6. <td><b>Vraag:</b></br>
  7. </br>
  8. <b>1.</b> Ik heb een leuke baan in het onderwijs</br>
  9. <b>2.</b> Ik heb tot nu toe alles op school gedaan, wat ik van plan was</br>
  10. <b>3.</b> Er zijn nog zoveel dingen die ik graag wil doen</br>
  11. <b>4.</b> Ik voel me jonger dan ik ben</br>
  12. <b>5.</b> Ik heb affiniteit met de natuur</br>
  13. <b>6.</b> In de natuur kom ik tot rust</br>
  14. <b>7.</b> Ik vind het een uitdaging om me in te zetten voor iets zinvols</br>
  15. <b>8.</b> De problematiek van klimaatverandering hoort niet op school thuis</br>
  16. <b>9.</b> In mijn lessen wil ik zo veel mogelijk de praktijk benaderen</br>
  17. <b>10.</b> Waarden en normen vormen in mijn lessen een belangrijk onderdeel</br>
  18. <b>11.</b> Ik heb goede herinneringen aan mijn eigen opleidingstijd</br>
  19. <b>12.</b> Ik heb moeite de groep op een lijn te houden</br>
  20. <b>13.</b> Leren doe je in de klas en niet na schooltijd</td>
  21. <td><b>Antwoord:</b></br>
  22. <form metdod="POST" action="uitkomst.php">
  23. <input type="RADIO" name="1" value="1"><input type="RADIO" name="1" value="2"><input type="RADIO" name="1" value="3"><input type="RADIO" name="1" value="4"><input type="RADIO" name="1" value="5"></br>
  24. <input type="RADIO" name="2" value="1"><input type="RADIO" name="2" value="2"><input type="RADIO" name="2" value="3"><input type="RADIO" name="2" value="4"><input type="RADIO" name="2" value="5"></br>
  25. <input type="RADIO" name="3" value="1"><input type="RADIO" name="3" value="2"><input type="RADIO" name="3" value="3"><input type="RADIO" name="3" value="4"><input type="RADIO" name="3" value="5"></br>
  26. <input type="RADIO" name="4" value="1"><input type="RADIO" name="4" value="2"><input type="RADIO" name="4" value="3"><input type="RADIO" name="4" value="4"><input type="RADIO" name="4" value="5"></br>
  27. <input type="RADIO" name="5" value="1"><input type="RADIO" name="5" value="2"><input type="RADIO" name="5" value="3"><input type="RADIO" name="5" value="4"><input type="RADIO" name="5" value="5"></br>
  28. <input type="RADIO" name="6" value="1"><input type="RADIO" name="6" value="2"><input type="RADIO" name="6" value="3"><input type="RADIO" name="6" value="4"><input type="RADIO" name="6" value="5"></br>
  29. <input type="RADIO" name="7" value="1"><input type="RADIO" name="7" value="2"><input type="RADIO" name="7" value="3"><input type="RADIO" name="7" value="4"><input type="RADIO" name="7" value="5"></br>
  30. <input type="RADIO" name="8" value="1"><input type="RADIO" name="8" value="2"><input type="RADIO" name="8" value="3"><input type="RADIO" name="8" value="4"><input type="RADIO" name="8" value="5"></br>
  31. <input type="RADIO" name="9" value="1"><input type="RADIO" name="9" value="2"><input type="RADIO" name="9" value="3"><input type="RADIO" name="9" value="4"><input type="RADIO" name="9" value="5"></br>
  32. <input type="RADIO" name="10" value="1"><input type="RADIO" name="10" value="2"><input type="RADIO" name="10" value="3"><input type="RADIO" name="10" value="4"><input type="RADIO" name="10" value="5"></br>
  33. <input type="RADIO" name="11" value="1"><input type="RADIO" name="11" value="2"><input type="RADIO" name="11" value="3"><input type="RADIO" name="11" value="4"><input type="RADIO" name="11" value="5"></br>
  34. <input type="RADIO" name="12" value="1"><input type="RADIO" name="12" value="2"><input type="RADIO" name="12" value="3"><input type="RADIO" name="12" value="4"><input type="RADIO" name="12" value="5"></br>
  35. <input type="RADIO" name="13" value="1"><input type="RADIO" name="13" value="2"><input type="RADIO" name="13" value="3"><input type="RADIO" name="13" value="4"><input type="RADIO" name="13" value="5"></br>
  36. </td>
  37. </tr>
  38. </table>
  39. <input type="SUBMIT" value="Uitslag">
  40. </form>


Het is dus deboeling alls ik bijvoorbeeld bij vraag 2 antwoord 1 heb en bij vraag 3 antwoord 4 heb dat er dan uit komt U bent geschikt alles leraar

maar alls hij doet bij 2 antwoord 3 en bij vraag 3 antwoord 1 dat er dan weer want anders uit komt en zo voort

Dit is een voorbeeld het wordt niet zo maar wel ongeveer help alsjeblieft

groetjes frans ten Wolde

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tswebdev - 20/11/2006 21:24 (laatste wijziging 21/11/2006 14:53)
Avatar van tswebdev PHP interesse Je kan het zo proberen:
  1. <?php
  2. if ($vraag1 == 2) {
  3. echo 'u heeft antwoord 2 gekozen bij vraag 1';
  4. } elseif ($vraag 1 == 1) {
  5. echo 'u heeft antwoord 1 gekozen bij vraag 1';
  6. }

Of met een switch structuur
Offline timmie_loots - 20/11/2006 21:57
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde @tswebdev: Je maakt een grove fout. Je maakt gebruik van één enkel is gelijk teken, terwijl je er twee moet hebben. Bovendien is dat wat jij als voorbeeld geeft, niet wat de TS zoekt.

@firefly: Ik denk dat je gewoon de antwoorden bij elkaar op moet tellen, en vanaf een bepaalde waarde is de persoon geschikt.

Je kan dit zo doen:

  1. <?php
  2. $iTotaal = 0;
  3. foreach($_POST as $sKey => $sVal) $iTotaal += (int)$sVal;
  4.  
  5. if($iTotaal > 25)
  6. echo "Je bent geschikt als leraar!";
  7. else
  8. echo "Helaas, je bent niet geschikt als leraar..";
  9.  
  10. ?>


Je moet maar even spelen met die hoeveelheid.
Offline firefly - 21/11/2006 13:27
Avatar van firefly Nieuw lid Ja ik heb het geprobeert mij hij blijft Helaas, je bent niet geschikt als leraar..

maar alls ik > omdraai zegt die je bent geschikt als leraar.

Dus hij telt ze niet goed bij elkaar op denk ik
Offline Thomas - 21/11/2006 15:00
Avatar van Thomas Moderator Ik denk dat je names niet erg handig gekozen zijn. Hoe kun je een waarde aan "4" toekennen (dit is zelf al een waarde, en niet geschikt (niet toegestaan?) als variabele-naam).

Je kunt beter antwoord[X] gebruiken als naam, waar X een stelling is.

Bijvoorbeeld:
  1. <input type="radio" name="antwoord[1]" value="1" />
  2. <input type="radio" name="antwoord[1]" value="2" />
  3. <input type="radio" name="antwoord[1]" value="3" />
  4. <input type="radio" name="antwoord[1]" value="4" />
  5. <input type="radio" name="antwoord[1]" value="5" /><br />


Je kunt dan alle antwoorden makkelijk aflopen met een foreach-lus.

Ook klopt het volgende niet:
<form metdod="POST" action="uitkomst.php">
Offline firefly - 21/11/2006 18:32 (laatste wijziging 21/11/2006 18:58)
Avatar van firefly Nieuw lid Ik zal het gaan proberen of het werkt

Edit:

het lukt me niet helemaal zou iemand me het egt goed uit kunnen leggen.
Of een porgrama naam geven waar je zulke dingen mee kan maken.
Zou het erg waderen alls je voor contact.
voeg me toe op msn of mail me:
Frans_ten_wolde@hotmail.com
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s