login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Al opgelost!]Ruimte checken

Offline Wietse - 14/11/2006 22:33 (laatste wijziging 14/11/2006 22:37)
Avatar van WietseNieuw lid [HEB DE FOUT AL GEVONDEN  Ik had de Sessie Variabele verkeerd, moest $_SESSION['Mail']; inplaats van $_SESSION['email']; zijn ;) ]

Ey mensen, alweer zo'n stom iets waar ik al uren over zit te denken maar mn fout niet kan ontdekken ;)
Ik wil hier, voordat iemand gaat uploaden (wat al werkt) de site laten checken hoeveel de gebruiker al heeft geupload. Als dit meer is dan 5 mb (het limiet) moet het script vertellen dat de gebruiker niet meer kan uploaden.
Nu heb ik alles (volgens mij) goed geschreven, en zit mijn fout ergens in mijn MySQL stukje, ik denk dit omdat ik even later een echo er tussen heb gezet die mij $Ruimtebezet geeft. (Blanco... dus daar gaat t fout)
Kan iemand even kijken? 

  1. <?
  2. require('------*.php');
  3. $query = "SELECT ruimte FROM leden WHERE email='" . $_SESSION["email"] ."'";
  4. $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  5.  
  6. $Activex = mysql_fetch_object($result);
  7. $Ruimtebezet = stripslashes($Activex->ruimte);
  8. $Ruimtemax = 1024*1024*5;
  9. $Ruimteover = $Ruimtemax - $Ruimtebezet;
  10. if($Ruimteover <= $RuimteMax){
  11. echo 'Je hebt geen ruimte meer over om te uploaden, verwijder eerst een aantal bestanden.';
  12. }else{
  13. $ROmb = $Ruimteover / 1024 / 1024;
  14. echo $Ruimtebezet.'<br>Je hebt nog '.$Ruimteover.' Bytes over. ('.$ROmb.'MB)';
  15. //Hierna staat de upload-code die al perfect werkt ;)
  16. // * = dit bestand heet natuurlijk anders, wordt netjes ingeladen, maar niet iedereen hoeft dit bestand's naam te zien, dus heb ik t in -----.php veranderd ;)
  17. ?>


Alvast bedankt!
Wietse

Ps: Als ik 'SELECT ruimte FROM' verander in wat t eerst was, 'SELECT * FROM' geeft ie t zelfde ;)

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Micron - 14/11/2006 22:52
Avatar van Micron HTML beginner Je var die je opgeeft heet "$Ruimtemax". Je haalt bij je "IF" op if($Ruimteover <= $RuimteMax)

"Ruimtemax" met een hoofdletter bij "Max"

Misschien is dat het probleem?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s