login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

server ondersteund geen vreemde tekens! hoe aanpassen?

Offline Nasta - 29/10/2006 14:55
Avatar van NastaNieuw lid Hallo,
ik ben bezig aan een nieuwe site http://www.visual-evolutions.be/ninos

Op deze server verloopt alles goed, maar toen ik hem vanmorgend wou overzetten naar www.ninosdelaluna.be zag ik dat m'n links niet werkten.
Bij de FAQ van de server van ninosdelaluna.be staat er dat links geen Deense of speciale tekens kunnen bevatten.
maar mijn links zijn steeds:

index.php?id=lala

Het vraagteken wordt niet aanvaard. Is er een bepaalde manier om dit vraagteken te vervangen?

Ik gebruik include() om paginas in te voegen vandaar index.php?id=lala


Merci
Nasta

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline HellsChicken - 29/10/2006 15:58
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Zo te zien hebt je hosting bij One.Com .. niet mijn favoriete host maar misschien kan je dit oplossen door de charset te zetten in een header ? Ik weet niet of het werkt, maar moet je even proberen:

  1. header( 'Content-type: text/html; charset=utf-8' );
Offline Mmore - 29/10/2006 18:54
Avatar van Mmore MySQL interesse Bel je host even en vraag vriendelijk of ze die tekens wel willen laten toestaan.. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor hun  
Offline HellsChicken - 29/10/2006 19:02
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Dat doet One.com niet Mmore.. hebben een basis image en ze wijzigen niks voor 1 klant.. je moet hun algemene voorwaarden eens doorlezen 
Offline Nasta - 29/10/2006 23:00
Avatar van Nasta Nieuw lid ok ik begin me stilaan geneigd te voelen om negatieve spams mail doorste sturen ivm met one.com :d

mss een andere vraag:

ik heb natuurlijk mijn eigen server die dit wel ondersteunt
hoe kan ik er voor zorgen dat de URL www.ninosdelaluna.be wordt gelinkt naar mijn server? en dat de mensen toch niet zien dat het op een andere server staat

het moet dus ninosdelaluna.be blijven
Offline Stijn - 30/10/2006 09:06
Avatar van Stijn PHP expert je kan waarschijnlijk je domeinnaam wijzigen door via www.dns.be , je moet eens contact opnemen hoe je het IP adres van je adres kan wijzigen.
Offline HellsChicken - 30/10/2006 16:46 (laatste wijziging 30/10/2006 17:08)
Avatar van HellsChicken Nieuw lid Je hoeft niks te doen met dns.be ;)

dan moet je de DNS instellingen van ninosdelaluna.be wijzigen. Zet een A record naar *.ninosdelaluna.be naar het ip van je server. TTL gewoon zo laten

De virtual host file in Apache moet je ook aanpassen indien je website niet gelijk opkomt als je gaat naar het ip van je website.

//edit: stuur eens een mail naar support van One.com.. die weten wss wel een oplossing voor je probleem..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s