login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

site herbouwen van frames naar tabellen - hoe?

Offline Bleubirth - 24/10/2006 17:09
Avatar van BleubirthNieuw lid Mijn site is momenteel opgebouwd met frames. Was zeer handig omdat je zo makkelijk één frame met php kan programmeren, terwijl de rest in html wordt geschreven. Maar dat oogt inderdaad vrij onprofessioneel en zoekrobots geven regelmatig slechts één enkele frame weer (dus zonder header of navigatiebalk).

Daarom wil ik overstappen naar layout dmv tabellen. De header en navigatiebalk worden met een include() toegevoegd in een php-bestand. Probleem is dat mijn php-bestand start met een session-start(), daardoor was er reeds een uitvoer (nl. de header en naviagatiebalk), waardoor ik de foutmelding "headers already send" krijg.

Hoe los je dit op? Hoe kan je toch een session_start() gebruiken, terwijl je header reeds werd geplaatst?

Iemand een goede tutorial gevonden over layout met tabellen en gebruik van php daarin?



6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 24/10/2006 17:18
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde helemaal boven aan je script moet je sessuin_start() zetten dus dit doe je gewoon in de header.php .. het mag trouwens maar 1 keer voorkomen in de bron.

Verder over je layout met tabellen , maak eerst een goede tabel, zet daar gewoon alle php code in, en als het teveel is include je een bestand. Werk daarom ook met een oagina navigatiesysteem. Die kan je hier bij de php scripts zo vinden.
Offline Ibrahim - 24/10/2006 18:27
Avatar van Ibrahim PHP expert ob_start(); onder session_start();
Offline ikkedikke - 24/10/2006 18:29
Avatar van ikkedikke PHP expert als je dan toch helemaal opnieuw begint met je layout en alles zou ik je aanraden naar template-engines te kijken. is toch wel heel fijn als je even iets aan je layout wil doen..!
Offline Bleubirth - 25/10/2006 14:07
Avatar van Bleubirth Nieuw lid oké, bedankt voor de bruikbare tips en hulp!
Offline raza - 25/10/2006 15:10
Avatar van raza HTML beginner Ik zou toch overgaan tot een xhtml/css lay-out in plaats van tabellen. Maar het is toch al een pluspunt dat je van frames wegstapt.
Offline Frisbee - 25/10/2006 19:26
Avatar van Frisbee HTML beginner Wat raza al zegt, doe het dan meteen goed.

Nu ga je van bagger iets minder erge bagger maken..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s