login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[OPGELOST] Zet iets 2x in db

Offline Seneox - 23/10/2006 13:07 (laatste wijziging 23/10/2006 14:06)
Avatar van SeneoxNieuw lid Ik heb een shoutbox gemaakt, maar als hij het bericht in de db zet, zet ie 't er 2x in... ik kan er niet achter komen hoe...
ik denk dat er hier iets fout gaat ofzo:
  1. <?php
  2. if (isset($_GET['plaats'])){
  3.  
  4. $inhoud = $_POST['inhoud'];
  5. $inhoud = htmlspecialchars($inhoud);
  6.  
  7. mysql_query("INSERT INTO shoutbox (naam, inhoud, tijddatum) VALUES ('$naam', '$inhoud', '$tijddatum')") or die(mysql_error());
  8. Header("Location: ?p=Nieuws");
  9. }
  10. ?>

Kunnen jullie misschien kijken ofzo?
Bedankt alvast

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pingu - 23/10/2006 13:09
Avatar van pingu HTML beginner Ik denk niet dat het aan dat stukje code zal liggen, kan je misschien eens de gehele code online zetten?

Waarschijnlijk wordt de form-inhoud twee keer gesubmit
Offline Seneox - 23/10/2006 13:11
Avatar van Seneox Nieuw lid Had ik al nagekeken maar kan 't niet ontdekken, misschien dat ik 't over het hoofd zie
http://pastebin.be/3296/
Offline Ultimatum - 23/10/2006 13:32
Avatar van Ultimatum PHP expert Op regel 15 begin je een while loop en die sluit je pas na het invoegen waardoor dus het invoegen net zo vaak word gedaan als dat de while loop word doorlopen
Offline Seneox - 23/10/2006 13:35
Avatar van Seneox Nieuw lid oke, nu sluit ik um voor de insert maar dan post ie 't nog 2 x
Offline Thomas - 23/10/2006 13:54
Avatar van Thomas Moderator Waarom staat er een INSERT-query in je WHILE-lus?

HTTP-Headers worden aan het uiteindelijke HTML-document meegegeven, dus als je while-lus 3 iteraties (loops) heeft wordt alles 3x in je database gezet, en dan pas zal de pagina ververst worden...

Je kunt dit "oplossen" door exit(); naar je header()-aanroep te zetten, zoals hier ook staat uitgelegd, maar netter zou zijn om die INSERT-query uit je while-lus te halen (en ook exit() te gebruiken - doh!).
Offline Seneox - 23/10/2006 14:05
Avatar van Seneox Nieuw lid Harstikke bedankt, hij werkt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.251s