login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fatal Error bij classes in werking zetten

Offline jlkiller - 20/10/2006 15:35 (laatste wijziging 20/10/2006 15:37)
Avatar van jlkillerNieuw lid Beste mensen,

Wanneer ik mijn classes include en dan met new probeer te verwerken enz ... dat lukt nog, maar zodra rechten.class.php gebruik wil gaan maken van de MySQL class gaat het fout...

De error:
  1. Fatal error: Cannot redeclare class mysqldb in C:\server\www\blogness2\includes\mysql.class.php on line 2

Config.inc.php code:

http://www.plaatscode.be/2920/

Mysql.class.php code:

http://www.plaatscode.be/2921/

Rechten.class.php code:

http://www.plaatscode.be/2922/

Alle classes zijn gewoon zelf geschreven enz ... alleen ik ben altijd al slecht geweest in het oplossen van kan class niet vinden enz...

Iig alvast bedankt,

jlkiller

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 20/10/2006 15:42 (laatste wijziging 20/10/2006 15:43)
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
ik weet nie of dit ermee te maken heeft, maar in je config staat op een gegeven moment cass ipv class.

en dit:
$Sql = new MySQLdb;

heb je eerst al in je config staan, en later nog in je classe... daar komt waarschijnlijk je fout van
Offline jlkiller - 20/10/2006 15:44 (laatste wijziging 20/10/2006 16:05)
Avatar van jlkiller Nieuw lid @ GTW -> iig bedankt voor het melden, was het probleem niet, maar voorkomt wel latere problemen 

EDIT:

Door de includes in de rechten.class.php file weg te halen is de ene fout verholpen, en er dient zich een andere aan:

  1. Fatal error: Call to a member function Query() on a non-object in C:\server\www\blogness2\includes\rechten.class.php on line 38
Offline timo - 20/10/2006 16:07
Avatar van timo PHP ver gevorderde er word 2x die class gedeclareerd, je include die class dus 2x, kijk ff waar je hem allemaal include (bestand met die class dus) en zorg dat dat maar 1x gebeurd
Offline Gerard - 20/10/2006 16:43
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Fatal error: Call to a member function Query() on a non-object in C:serverwwwblogness2includesrechten.class.php on line 38


Deze error houdt juist in dat het object waar je de functie query() van wil uitvoeren, niet beschikbaar is.

Normaal initialiseer je dus het object met:
  1. <?php
  2. $db = new Database();


En voer je daarna de functie query uit:
  1. <?php
  2. $db->query("SELECT ...");


De bovenstaande error geeft echter aan dat het object (in mijn geval $db) niet beschikbaar is waardoor de functie (in mijn geval query()) niet uitgevoerd kan worden.
Offline jlkiller - 20/10/2006 17:21
Avatar van jlkiller Nieuw lid Erg bedankt voor je uitleg Proximus, helaas rijkt mijn kennis niet ver genoeg om te weten hoe ik dit moet oplossen .... 

Als je dat ook even wil uitleggen, Zou perfect zijn! 
Offline Gerard - 20/10/2006 18:45
Avatar van Gerard Ouwe rakker Eerst het object aanmaken en daarna pas de functies van het object aanroepen. In het eerste probleem had je dus waarschijnlijk meerdere objecten, maar nu waarschijnlijk geen meer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s