login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Snelste manier om te downloaden

Offline NightFox - 30/09/2006 16:52
Avatar van NightFoxNieuw lid Hallo,

Ik ben bezig met een xml reader. Maar om het bestand in te lezen moet ik het bestand nu eerst downloaden (best logisch ). Hiervoor gebruik ik gewoon standaard functies van php:

http://www.plaatscode.be/2767/

Maar dit neemt, voor mijn test feed, 926 ms in. Als ik nu 60/180 feeds moet updaten is het elke keer 926ms om een feed te downloaden. En dan nog niet eens uitgegaan van een variabele grootte van het bestand. Een van de factoren die meespelen is de upload van de server. Maar een andere factor is de snelheid van het script. Nu kan je met AJAX bepaalde dingen tegelijk draaien. Voorbeeld: Downloaden en ontleden. Wie heeft er een script/advies die een zeer snelle manier van downloaden aanbied. En mogelijk nog ontleden.

PS. De rede van het ontleden is omdat ik alle tags in het bestand check en daar de waarde uit haal en alles zo in een array stop.

Array{
[items] {}
[channel] {}
[image] {}
}

Voor een voorbeeld .

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bosgroen - 30/09/2006 19:02
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
- na het afhalen van iedere feed al iets echoën naar de browser, zo heeft hij al enig zicht.
- Alle feeds automatisch ieder uur laten updaten door de server (cron job) en deze in een database bewaren. Dan zul je bij een pagina laden veel sneller kunnen parsen.
- Tja, tuurlijk kan je ook via Ajax iets ineen flansen, maar de wachttijd zal ook hier een eindje duren met 180feeds.
Offline webstab - 30/09/2006 19:24
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
- Alle feeds automatisch ieder uur laten updaten door de server (cron job) en deze in een database bewaren. Dan zul je bij een pagina laden veel sneller kunnen parsen.
Nog sneller is ze ineens "opmaken" en als html file opslaan. Dan moet je enkel include('html.html'); doen.
Offline NightFox - 30/09/2006 19:52
Avatar van NightFox Nieuw lid Het update gedeelte gaat het juist om. Ik download de feed om ze up-te-daten. Daarom moet dit ook een stuk sneller gaan. Dit zal dus geen effect hebben om ze te downloaden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s