login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

chatbox

Offline ottorocket - 19/08/2006 21:35 (laatste wijziging 19/08/2006 21:35)
Avatar van ottorocketOnbekend Is het mogenlijk om via php een chatbox te maken, dus zoals hier bij scripts 1tje staat, maar dan in php, dus als een gebruiker iets typt dat de andere het ook direct ziet, zonder dat eerst alles in de database wordt gezet?
Dit is maar een vraag, als het niet gaat is het geen probleem.
Dan gebruik ik het ajax scripts wel en probeer wat te veranderen als dat mag.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 19/08/2006 21:37
Avatar van Maarten Erelid Nope, PHP is serverside en niet clientside.
Offline BigBug - 19/08/2006 21:37
Avatar van BigBug PHP expert Kan niet,.. Je zal echt met AJAX moeten werken. Of je moet de hele tijd de pagina laten refreshen. Maar dit lijkt me niet echt wat .. Is gewoon erg irritant.

Je kan tevens ook ASP gebruiken.
Offline ottorocket - 19/08/2006 21:39
Avatar van ottorocket Onbekend ok, bedankt.
Mag ik het ajax script dat hier staat veranderen?
Of mag ik het enkel gebruiken zoals het hier nu staat?
Offline tbk - 19/08/2006 21:44
Avatar van tbk PHP beginner internet is open source hé, niemand zal je erop controleren
Offline Gerard - 20/08/2006 04:50
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
internet is open source hé, niemand zal je erop controleren


Een geschreven script (systeem) kan natuurlijk altijd aan een licentie gehangen worden. Op die manier is het misschien niet eens meer open-source.
Offline Richard - 20/08/2006 07:44
Avatar van Richard Crew algemeen
Citaat:
Je kan tevens ook ASP gebruiken.


Ach, waarom gebruik je dan niet gewoon JSP ofzo? Lekker duur doen...
Offline demich - 20/08/2006 18:41
Avatar van demich Nieuw lid ik heb ooit al is in php een chatbox geprogrammeerd !
dat werkt wel hoor !

werkt net zoals je bijvoorbeeld een gastenboek/shoutbox zou programmeren, maar dan moet je dus er wel nog voor zorgen dat het refresht.

en dat doe je zo: je maakt een pagina met 2 frames aan

1 frame waar je je berichten kunt intypen (mag niet vernieuwd worden!) en dan nog 1 frame waar dus de eigenlijke chatgesprekken plaatsvinden, dat moet dus wel vernieuwd worden. Dit kun je doen doordoor <META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="1" > (waarbij de 1 staat voor om de 1 seconde vernieuwen) tussen <head> en </head> zetten.

is dus perfect mogelijk in php

Offline zamna - 20/08/2006 19:11
Avatar van zamna HTML beginner @demich: thx ! maar neemt dat niet veel van de bandbreedte ?
Offline ottorocket - 20/08/2006 19:31
Avatar van ottorocket Onbekend denk het ook, om de seconde refreshe
Offline demich - 20/08/2006 19:33
Avatar van demich Nieuw lid je kan het ook via een combinatie php-flash doen ...
Offline Explosive - 20/08/2006 21:26
Avatar van Explosive Lid Het systeem wat demisch heeft gemaakt, hebben wij ook een tijd op onze website gehad.. kwa bandbrete merk je niet veel.. kwa hits enzo wel, de tellers kloppen niet meer.

maar er is nog een groot nadeel, de meeste gebruikers van het internet werken, helaas, nog steeds met IE.. deze laat een zeer irritant geluitje horen als de pagina refrest. FF doet dit niet ..

Nu AJAX heel populair is zijn er denk ik genoeg tuts te vinden hoe je er een helemaal zelf kunt maken, leer je altijd meer van dan copy/paste.. aan de andere kant, waarom een wiel uitvinden als die al bestaad 
Offline Maarten - 20/08/2006 21:28
Avatar van Maarten Erelid
Citaat:
maar er is nog een groot nadeel, de meeste gebruikers van het internet werken, helaas, nog steeds met IE.. deze laat een zeer irritant geluitje horen als de pagina refrest.
Maar goed ook, als iedereen op zo'n onnozele manier dergelijke zaken zou oplossen.. daar dient idd AJAX voor, en niet refreshen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s