login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Phpbb forum includen in een template!

Offline Duckness - 03/07/2006 10:21
Avatar van DucknessNieuw lid Ik wil een phpbb forum includen in deze template (http://www.all-stars-clan.com). Ik gebruik deze code:

<?php
$pag == $_GET['pag'];
if ($pag = forum) {
include ("./forum/index.php");
} else; {
include ("./content.php");
}
?>

Hij geeft deze fouten:

Warning: include(./extension.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/forum/index.php on line 25

Warning: include() [function.include]: Failed opening './extension.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/forum/index.php on line 25

Warning: include(./common.) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/forum/index.php on line 26

Warning: include() [function.include]: Failed opening './common.' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/forum/index.php on line 26

Fatal error: Call to undefined function session_pagestart() in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/forum/index.php on line 31

Als ik de directory ./forum/index.php verander in ./forum/ dan krijg enkel deze 2 fouten:

Warning: include(./forum/) [function.include]: failed to open stream: Success in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/index.php on line 258

Warning: include() [function.include]: Failed opening './forum/' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/lcallaert/domains/all-stars-clan.com/public_html/index.php on line 258

Heeft er iemand een oplossing miss een volledige nieuwe manier?

Bedankt,
Duckness

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 03/07/2006 10:28 (laatste wijziging 03/07/2006 10:28)
Avatar van Simon PHP expert
  1. <?php
  2. $pag = $_GET['pag'];
  3. if ($pag == "forum") {
  4. include ("./forum/index.php");
  5. } else {
  6. include ("./content.php");
  7. }
  8. ?>


daar zijn er al een paar fouten weg
Offline Lemon - 03/07/2006 10:32 (laatste wijziging 03/07/2006 10:33)
Avatar van Lemon PHP expert Dat gaat niet, om de simpele reden dat phpbb in hun index.php (of eender welke pagina) cookie checking doet en session handling. En dit zijn dingen die als eerste uitgevoerd moeten worden.

Je gaat het dus enkel kunnen door door serieus wat modificatie in de php code van phpbb.

Wat je dus beter kan doen is. Je website header en footer enz inbouwen in de phpbb template. Zodat het forum het uiterlijk van de website aanneemt. En niet andersom.
Offline Duckness - 03/07/2006 10:32 (laatste wijziging 03/07/2006 10:34)
Avatar van Duckness Nieuw lid Alle fouten staan er nog steeds en ik zie eigenlijk niet goed wat je verandert hebt!

Edit: Wat moet ik dan juist veranderen? Cookie check verwijderen?
Offline Lemon - 03/07/2006 10:37
Avatar van Lemon PHP expert Zoals ik al aangehaald heb.

Je moet de templates van het phpbb forum aanpassen zodat het forum lijkt op jouw website. En niet andersom.
Offline Duckness - 03/07/2006 10:41
Avatar van Duckness Nieuw lid k!
En weet je misschien hoe ze het hier gedaan hebben? http://cq2.lacerta.be
daar hebben ze het ook gefixt maar wel zonder frames!:cool:
Offline nielsvdwal - 03/07/2006 11:35
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde dat zegt lemon dus, die session_start() enzo bovenaan je eigen pagina zetten en bij die forum weghalen, want die moeten bovenaan. dat zullen ze daar waarschijnlijk gedaan hebben..
Offline Lemon - 03/07/2006 11:44
Avatar van Lemon PHP expert Op die pagina hebben ze het gedaan net zoals ik zei. De template aanpassen van het forum zodat het forum trekt op de algemene website.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s