login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foto Album maken

Offline freddyboeke - 03/11/2004 14:26 (laatste wijziging 03/11/2004 14:26)
Avatar van freddyboekeHTML beginner Hallo,

Ik zou graag een nieuwssysteem met foto-album hebben. Het nieuwsyssteem is zo goed als klaar. Het fotoalbum weet ik niet goed hoe beginnen.

Een uploadform enzo gaat wel lukken, maar om ze weer te geven heb ik een probleem.

Ik zou graag thumbnails hebben, en wanneer je op de foto klikt, een popup met een foto op de volledige groote.
Bij de eerste stap zit ik blok.

Dus nu mijn vraag: hoe maak ik thumbnails van een afbeelding zonder dat ik thumbnails appart moet maken.

Heb al eens hier in de fotoalbums gekeken maar ik ben nog volop bezig met php te leren, dus ben er niet erg vertrouwd mee en snap er dus niet te veel van ...

Heeft iemand tips, of weet iemand waar er ergens een nederlandstalige tutorial staat over dit onderwerp ...

Alvast bedankt,
Freddyboeke

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 03/11/2004 14:30
Avatar van ranco PHP gevorderde Ik zou als ik jouw was toch gebruik gaan maken van thumbnails.
De laadtijd van de (kleine) fotos is dan veel kleiner omdat ze niet geresized hoeven te worden....

Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze 
Offline freddyboeke - 03/11/2004 14:33
Avatar van freddyboeke HTML beginner mja, op zich is dit niet zo een probleem voor mij zelf, maar het is ook zo dat anderen ook nieuws met foto's zullen toevoegen. Niet iedereen heeft veel zin om telkens al die foto's te resizen.

De orinele foto's zijn ook niet heel groot, dus veel extra laadtijd gaat het niet vragen.
Offline DrDono - 03/11/2004 14:37
Avatar van DrDono HTML beginner je kan toch php zelf die thumbs laten maken met de GD library?
Offline freddyboeke - 03/11/2004 14:39
Avatar van freddyboeke HTML beginner dat vraag ik juist hoe dit moet, ik ben nog php aan het leren en ben nog niet zo ver ... GD library dus, ik ga eens op zoek, zal wel ergens een tutorial over te vinden zijn ...

Bedankt!
Offline Thomas - 03/11/2004 14:39
Avatar van Thomas Moderator Als je dit soort dingen wilt maken werken classes best relaxed.

Ik gebruik een class voor het uploaden en een voor het maken van thumbnails.

http://undomiel.dyndns.org/display.php

:)
Offline DrDono - 03/11/2004 14:39
Avatar van DrDono HTML beginner denk dat er tussen de scripts ook eentje stond die thumbs maakte...
Offline freddyboeke - 03/11/2004 14:44 (laatste wijziging 03/11/2004 14:44)
Avatar van freddyboeke HTML beginner Fangorn, dit is precies wat ik wil ... 

Met classes, moet ik ook ff opzoeken, zit eigenlijk nog maar aan de basic van php en mysql, functies enzo ken ik nog niet te best, maar komt wel in orde 

Al doende leert men 
Offline Insane - 03/11/2004 14:59
Avatar van Insane Onbekend je hebt daar ook allemaal programmatjes voor, zoek je gewoon op in google...:o
Offline freddyboeke - 03/11/2004 15:09
Avatar van freddyboeke HTML beginner het is de bedoeling dat het ingebouwd word in mijn nieuwssysteem dus aan de progjes die html generen heb ik niet zoveel ...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s