login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Om een gastenboek te maken

Offline Student - 05/06/2006 01:25 (laatste wijziging 05/06/2006 01:27)
Avatar van StudentHTML interesse Hoi,
Ik volg een PHP cursus, en ik heb een opdracht om een gastenboek te maken. Volgens mij staat helemaal niets over gastenboek in de cursus, en dus weet ik ook niet wat ik moet leren om dat te maken.
Ik zou daarom deze vragen willen stellen:
Zijn de myql functies noodzakelijk om een gastenboek te maken?
Wat is de functie die ervoor zorgt dat de inhoud van een reactie altijd op een bestand/pagina blijft.
..want als ik alleen de functie $_POST['tekst'] gebruik wordt het bericht niet opgeslagen, maar tijdelijk geschreven op de pagina.
Bij voorbaat dank,

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 05/06/2006 01:27
Avatar van vinTage Nieuw lid mysql is niet noodzakelijk, je kan ook met een flatfile bestand werken, zie fopen voor meer info.
Offline Student - 05/06/2006 01:35
Avatar van Student HTML interesse Bedankt vinTage voor het antwoord, "fopen" staat wel in de cursus, maar ik wist niet dat het helpt om een gastenboek te maken. Ik zal daar meer over leren, en zal zien of ik er iets mee zou kunnen maken.
Sluit dit topic niet af a.u.b. [Misschien zou ik nog meer willen vragen]
Bij voorbaat dank,
Offline finduilas - 05/06/2006 08:19 (laatste wijziging 05/06/2006 09:50)
Avatar van finduilas PHP gevorderde Als je wilt met mysql werken moet je de gegevens schrijven naar een database.Hiervoor gebruik je INSERT.Wanneer je je gegevens dan wilt ophalen voor op de pagina is het SELECT.Wanneer je dan nog eens een adminpaneel erbij maakt kun je gebruik maken van UPDATE & DELETE.
Wanneer je dit snapt kan je al heel ver komen met je gastenboek en volgens mij minder moeilijk en beter te beveiligen/uitbreiden.

EDIT: Foutje 
Offline CDNC - 05/06/2006 09:27
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde iets in de db steken doe je toch met INSERT?
Offline Coolbean - 05/06/2006 10:14
Avatar van Coolbean Nieuw lid Ik zou toch altijd met MySQL werken bij een gastenboek, het is altijd makkelijker om daarna je berichten te bewerken of te verwijderen. Je kan dan ook evt. een admin pagina maken om je berichten te verwijderen/te bewerken, met gewoon PHP word dit moeilijker, het is dus aangeraden om wel met MySQL te werken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s