login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pagina script die elke pagina include in het tekstvlak waarnaar de link je stuurt

Offline Grayen - 24/05/2006 17:03
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Bestaat er een script die elke pagina include waar een linkt naar toe wijst, dus je hebt bijvoorbeeld ergens op je pagina een link staan:

<a href="blabla.php?cat=45?id=876">link</a>

dat dan: blabla.php?cat=45?id=876 word geinclude, eigenlijk wil ik net zoiets als bij een iframe maar dan dat de pagina geinclude word

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 24/05/2006 17:06
Avatar van Simon PHP expert je kan geen pagina's includen waaraan een querystring hangt
doe het zo:
  1. include "bestand.php";

en dan in dat bestand
  1. $cat = $_GET['cat'] //etc

zo haal je alles juist op
Offline Sitefoon - 24/05/2006 17:09
Avatar van Sitefoon Nieuw lid
  1. <?php
  2. $tekst_link = explode('<a href="', $hele_text);
  3. $link_tekst = explode('">', $tekst_link);
  4. include($link_tekst[0]);
  5. ?>
Offline Grayen - 24/05/2006 17:15
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @sitefoon
kzal het proberen, bedankt 

@simon
ja maar ik bedoel het zoals hier op sitemasters kijk bijv bij online leden onder het kopje statistieken daar staan ook links van ?pagina=login/profiel&id=3697 en klik ik op zo'n link dan include hij toch echt in dit vlak een pagina met de id=3697, hoe doen ze dat dan? toch met switch en case, maar dan moeten ze voor elke pagina zo'n case aan gaan maken, of ze moeten een hele lange code hebben met heel veel mysql query's om zo elke mogelijke case aan te maken. Hoe doen ze dat hier op sitemasters.be???
Offline devilman - 24/05/2006 17:22 (laatste wijziging 24/05/2006 17:23)
Avatar van devilman HTML interesse
  1. if(isset($_GET['cat'])){
  2. $cat = $_GET['cat'];
  3.  
  4. switch($cat){
  5. case 'iets' : require('iets.php');
  6. break;
  7. case 'ietsanders' : require('ietsanders.php');
  8. break;
  9. }
  10.  
  11. }


ik denk dat je dit bedoelt?
Offline RSO - 24/05/2006 17:28
Avatar van RSO HTML interesse kijk bij tutorials en dan een veilig pagina systeem, staat alles uitgelegd...
Offline Simon - 24/05/2006 17:30
Avatar van Simon PHP expert grayen, ze maken gewoon een link ernaar, en op die pagina, bijv: login/profiel halen ze dan het id e.d. op...
Offline Ultimatum - 24/05/2006 17:38
Avatar van Ultimatum PHP expert @grayen wat ze doen in die link is zorgen dat id het id van de member is dus..

?page=members/profile&id=<?=$arr['id']?>

en die $arr is dus uit de database gehaald, zodra je dan op de pagina profile komt word er gekeken of id bestaat of het numeriek is (als het goed is ) en dan word er weer een query gestart waarmee ze alle gegevens uit de database halen doormidden van de id die in de adres balk is "doorgegeven"
Offline Grayen - 24/05/2006 17:43
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ok nu begrijp ik het, bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s