login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Thumbinals maken

Offline Realtec - 16/03/2006 20:41 (laatste wijziging 16/03/2006 22:34)
Avatar van RealtecHTML interesse Ik probeer een fotoalbum te maken waarbij je in de admin fotos kan toevoegen.
Nu kan ik de foto uploaden en die word dan in de map fotoalbum/fotos geplaatst maar nu moet die foto gecopieerd worden naar de map fotoalbum/thumb maar dan verkleint en daar kom ik vast te zitten.

Dit is de code die ik tot nu toe heb:

  1. <?php
  2. elseif(isset($_GET['addfoto']))
  3. elseif(isset($_GET['addfoto']))
  4. {
  5. $Categorie_ID = $_GET['addfoto'];
  6.  
  7. if(!is_dir("fotoalbum/fotos/".$Categorie_ID."")) // als de map nog niet bestaat => map aanmaken
  8. {
  9. mkdir("fotoalbum/fotos/".$Categorie_ID."", 0777);
  10. echo 'Map in "fotos" aangemaakt.<br>';
  11. }
  12.  
  13. if(!is_dir("fotoalbum/thumb/".$Categorie_ID."")) // als de map nog niet bestaat => map aanmaken
  14. {
  15. mkdir("fotoalbum/thumb/".$Categorie_ID."", 0777);
  16. echo 'Map in "thumb" aangemaakt.<br>';
  17. }
  18.  
  19. if(isset($_POST['upload'])) // als er op de upload knop geklikt is
  20. {
  21. $Foto = $_FILES['foto1']['name'];
  22.  
  23. if(move_uploaded_file($_FILES['foto1']['tmp_name'], "fotoalbum/fotos/".$Categorie_ID."/".$Foto."")) // als plaatje geupload is
  24. {
  25. echo 'Foto geupload.<br>';
  26.  
  27. $Image = 'fotoalbum/fotos/' . $Categorie_ID . '/' . $Foto; // Geuploade plaatje pad
  28.  
  29. $Foto_info = getimagesize("fotoalbum/fotos/".$Categorie_ID."/".$Foto.""); // Geuploade plaatje info ophalen
  30.  
  31. $Foto_width = $Foto_info[0]; // Geuploade plaatje breete
  32. $Foto_height = $Foto_info[1]; // Geuploade plaatje hoogte
  33.  
  34. $imgDest = imagecreatetruecolor(200, 150); // maak nieuwe true color plaatje aan
  35.  
  36. $imgSrc = imagecreatefromjpeg($Image); // open het bestaande plaatje
  37.  
  38. imagecopyresampled($imgDest, $imgSrc, 0, 0, 0, 0, 200, 150, $Foto_width, $Foto_height); //plaatje copieren naar nieuwe met andere afmetingen
  39.  
  40. imagejpeg($imgDest, 'fotoalbum/thumb/'.$Foto ,100); //schrijf nieuwe plaatje weg naar thumb
  41.  
  42. echo 'Thumbinal aangemaakt.';
  43.  
  44. }
  45. else
  46. {
  47. echo "Er is iets fout gegaan.";
  48. }
  49. }
  50. else
  51. {
  52. echo '
  53. <form method="POST" ENCTYPE="multipart/form-data">
  54. <input type="file" name="foto1"><input type="submit" name="upload" value="Upload">
  55. </form>';
  56. }
  57. }
  58. ?>


Edit: Ik heb het script aangepast maar nu zie ik in beide mappen geen plaatje meer maar volgensmij is het script zo toch echt goed...

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bigsmoke - 16/03/2006 20:57 (laatste wijziging 16/03/2006 20:58)
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ben nog niet zo thuis in dat soort scripts maar
zou je die
  1. <form method="POST" ENCTYPE="multipart/form-data">
  2. <input type="file" name="foto1"><input type="submit" name="upload" value="Upload">
  3. </form>';

niet veranderen in
  1. <form method=POST ENCTYPE=multipart/form-data>
  2. <input type=file name=foto1><input type=submit name=upload value=Upload>
  3. </form>';
Offline Realtec - 16/03/2006 20:59
Avatar van Realtec HTML interesse Waarom? daar horen quotes
Offline kokx - 16/03/2006 21:01
Avatar van kokx Onbekend @bigsmoke: Ooit gehoord van xhtml valid?
Offline NOx - 16/03/2006 21:04 (laatste wijziging 16/03/2006 21:39)
Avatar van NOx PHP interesse
Citaat:
@bigsmoke: Ooit gehoord van xhtml valid?


Dit maakt geen flikker uit, als ie de pagina maar goed laat zien, als hij zo wil doen dan doet hij het zo.

Verder kun je het het best oplossen met GD, hierin resize ik altijd en het is redelijk makkelijk. Ik denk dat ze hier vast wel een script hebben staan met resizen. Als je wat meer informatie wil over GD kun je die vinden op http://www.php.net/gd


vinTage edit: en jij bent er dus zo iemand die straks met dwaze vragen komt als "wel in IE, maar niet in FF...."
Offline bigsmoke - 16/03/2006 21:11
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ik gebruik daar nooit quotes en nee ik ken geen xhtml valid.
Offline Pieter - 16/03/2006 21:50 (laatste wijziging 16/03/2006 21:51)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
[offtopic]
NOx, bigsmoke, je helpt echt niet iemand met hem geen valide code te geven. Al goed en wel dat jullie het niet willen gebruiken, maar ik vind niet dat je jezelf dan webmaster of coder kan noemen. Laat ons nu misschien verder gaan met Realtec te helpen? Niet akkoord? PM me maar , liefst met goeie argumenten.
[/offtopic]
Offline smoos - 16/03/2006 23:02 (laatste wijziging 16/03/2006 23:03)
Avatar van smoos PHP gevorderde ik dit probleem laatst ook :-)
hier het topic:
http://www.site...p;id=12852

hier me script:
http://www.pastebin.be/455/
Offline Realtec - 16/03/2006 23:04 (laatste wijziging 17/03/2006 09:38)
Avatar van Realtec HTML interesse Dank u ik zal er morgen op school even naar kijken 

Edit: Het is gelukt niet met jou script maar ik was iets vergeten..

Jou script verkleinde de plaatjes niet en dat was nou juist het probleem bij mij ;)
Offline NOx - 17/03/2006 14:56
Avatar van NOx PHP interesse
Citaat:
NOx, bigsmoke, je helpt echt niet iemand met hem geen valide code te geven. Al goed en wel dat jullie het niet willen gebruiken, maar ik vind niet dat je jezelf dan webmaster of coder kan noemen. Laat ons nu misschien verder gaan met Realtec te helpen? Niet akkoord? PM me maar , liefst met goeie argumenten.


Ik maak altijd alles Xhtml valid, maar euh, over het algemeen werk ik samen met designers voor grote bedrijfen, en dan heb ik daar dus niks mee te maken , Maar het punt is dus dat iedereen alles zelf moet maken zoals ze het willen. en, nog even als jij zomaar iemand gaat vertellen dat hij geen webmaster is wat ben je zelf dan wel niet ... ?

Verder vindt ik het fijn dat realtec het heeft opgelost ;)
Offline Pieter - 17/03/2006 18:52
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Geen zin om hier een nieuwe discussie aan te gaan in dit topic. Wil je echt mijn mening hieromtrend moet je 1 dezer maar eens een PM zenden. Of maak misschien meteen een nieuw topic aan waar je iedereen zijn mening vraagt.
Ik ga trouwens niet in de aanval, zeg gewoon mijn mening.
(let vooral op de "ik vind niet dat..." in mijn antwoord, en de "wat ben je zelf dan niet" in jouw antwoord.)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s