login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bestand beveiligen

Offline bertenz - 26/10/2005 21:57
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo,

Mijn website kent al een tijdje een loginsysteem (dat ik met hulp van jullie aan de praat heb gekregen), maar nu zou ik ook graag sommige (zip)bestanden beveiligen zodat deze bestanden alleen gedownload kunnen worden door degene van wie dat account is.
Voorbeeld:
Ik heb de volgende bestanden:
piet.zip jan.zip lejo.zip

Ik wil het dan eigenlijk zo krijgen dat het bestand "piet.zip" alleen door Piet zelf gedownload kan worden. Dit geldt ook voor de andere bestanden: Jan ==> jan.zip, Lejo ==> lejo.zip

Ik heb al wel wat gezocht op verschillende forums, maar kon het daar niet gevonden krijgen. Iemand enig idee hoe ik een dergelijke beveiliging kan maken (als het al mogelijk is op deze manier).
Overigens is het wel handig als alle bestanden gewoon in dezelfde map zouden kunnen blijven staan.

Iedereen alvast bedankt.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 26/10/2005 23:00
Avatar van Thomas Moderator Map met zips beveiligen met .htaccess, en download(s) regelen via een script en sessies.
Offline bertenz - 27/10/2005 16:09
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor jouw reactie FangorN.

Ik heb het op het moment nogal druk, dus in het weekend kan ik aan de slag, maar kan ik dat .htaccess dan ook koppelen aan MySQL-tabel? Zo ja, moet dat dan via (in mijn geval) connect.php of anders?
Ik zal dan overigens ook even de tutorial over htaccess doornemen.

Bertenz
Offline WebVisual - 30/10/2005 23:37
Avatar van WebVisual Lid Ik ben ook opzoek naar deze oplossing. Ik wil in de map downloads bestanden plaatsen die niet via bv http://www.naam.be/test.zip te downloaden zijn maar dat je ingelogt moet zijn. Gegevens voor login zitten in database en zoude dus uitgelezen kunnen worden door htaccess?
Offline xSc - 31/10/2005 09:09
Avatar van xSc Onbekend He, waarom is mijn reactie verwijderd?
Offline ikkedikke - 31/10/2005 18:58
Avatar van ikkedikke PHP expert nou t wordt misschien een beetje duur om voor iedere gebruiker een eigen domijn aan te schaffen, maar als je iets wil als:
www.domijn.nl/gebruiker/download/ wil hebben, moet je eens naar mod_rewrite zoeken op het forum
Offline WebVisual - 31/10/2005 19:50
Avatar van WebVisual Lid
Citaat:
nou t wordt misschien een beetje duur om voor iedere gebruiker een eigen domijn aan te schaffen, maar als je iets wil als:
www.domijn.nl/gebruiker/download/ wil hebben, moet je eens naar mod_rewrite zoeken op het forum


En dan elke gebruiker afzonderlijk die file gaan bezorgen? Dit lost het eigelijke probleem niet op alleen zo maak je virtuele subdomeinen.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s