login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > Ontspanning

Regering ging er alweer aan...

Koen – 26/04/2010 22:42
Citaat:
Koning Albert II heeft maandagavond het ontslag van de regering-Leterme II aanvaard nadat hij institutioneel bemiddelaar Didier Reynders (MR) heeft ontheven van zijn taak. De regering wordt belast met het afhandelen van de lopende zaken. Mogelijk moeten we nog voor de zomer vervroegd naar de stembus.

Leterme bood vorige donderdag het ontslag van de regering aan. Dat gebeurde nadat Open Vld had laten weten het vertrouwen in de regering op te zeggen.

Bron: http://www.gva....me-ii.aspx

Daar gaan we alweer... Hoe denken onze dierbare leden hierover?

ps: hou het netjes of het topic gaat dicht 

Pagina:

95 antwoorden

Gesponsorde links
Daisycon - Verdien geld met uw website

Mario – 26/04/2010 22:46
beginnen het gewoon te worden  

Nee, zielig eigenlijk...

Stijn – 26/04/2010 23:32 (Laatst gewijzigd op 26/04/2010 23:45)
De walen pikken Vlaams grondgebied in om meer stemmen te kunnen krijgen. Snap niet waarom er zo'n heisa is rond BHV. Splits die handel want het is niet juist. Op Vlaams grondgebied wordt op Vlaamse partijen gestemd en in Waals gebied op Waalse partijen. Get over it. Die walen zouden beter een voorbeeld nemen aan de Duitse kant van België. Dit eisen toch ook geen grondgebied in Vlaanderen op. Splits of ga wenen in de bossen van de Ardennen.

Punt twee. Ik heb het altijd al gezegd toen Leterme weer eerste minister was en het is uitgekomen. Hij heeft terug ontslag gevraagd bij de koning. Wat is dat met die gast? Als je die functie niet aankan, dan moet je hem ook niet uitvoeren. Den eerste die nog op hem stemt moet volgens mij het IQ van Leterme hebben. Ik hoop dat we nu eens een deftige minister kunnen kiezen en dat die Walen maar de grondwet eens nalezen (en ja die is in het Frans beschikbaar). Vlaams == Vlaams && Waals == Waals.

(Van een boze burger)

ps: waarom lacht Leterme, jezus christ! Ik snap die gast niet.

titjes – 26/04/2010 23:50 (Laatst gewijzigd op 26/04/2010 23:51)
Die Stijn heet! 

In feite kunnen we al lange tijd niet meer praten van een wettelijk geldige regering aangezien het geval BHV al moest opgelost zijn voor de laatste federale verkiezingen. Als dit niet opgelost was zou er na een volgende verkiezing geen wettelijk geldende regering kunnen gevormd worden, wat dus toch gebeurd (lees: geprobeerd) is.

De Vlaamse politici hebben altijd veel verhalen en praatjes over "het been stijf houden" en "geen enkele toegevingen meer". Ook hier kunnen de Walen met ons spotten want nog niet één dag nadat meneerke De Wever zei dat hij voet bij stuk zou houden (dag van de verkiezingen waarbij N-VA veel winst behaalde) hield hij toch maar weeral zijne *** in.

Zo is het al meer dan 30 jaar aan de gang dat de Walen dwarsliggen, Vlaamse politici die zeggen dat ze er iets aan doen maar dan toch toegeven en dan de Walen die toch op z'n minst half hun zin krijgen doordat er niets in "hun nadeel" verandert.

Er is maar een oplossing en dat is : splitsen!

vinTage – 26/04/2010 23:53
Bewijs 9700839937335^e5552235 dat de belgen toch iets minder slim zijn  

[secure myself = 1]
dat was wel een geintje he 

titjes – 26/04/2010 23:54
Op politiek vlak is het hier een bananenrepubliek dus ik kan u ni echt ongelijk geven! 

Stijn – 27/04/2010 00:08
Dat de koning het eens oplost. "Kijk mannen ik splits BHV en gulle gaat luisteren" (waarschijnlijk zal die uitspraak van de koning in het Frans zijn )

WimJ – 27/04/2010 01:35
titjes schreef:
Op politiek vlak is het hier een bananenrepubliek dus ik kan u ni echt ongelijk geven! 

Heerlijk die comment  
Wat kan ik zeggen .. streepje trekken dan maar, een iron wall bouwen mischien ?
Maakt me eingelijk niet zoveel uit, alleen weer **** dat we naar die stembus moeten trekken op een zondag en dit nog voor de zomer waarschijnlijk YAY  

Ontani – 27/04/2010 08:31
Ge kunt al raden wie er een vakantie gepland heeft op de 6e juni. Eikels

UpLink – 27/04/2010 12:30 (Laatst gewijzigd op 27/04/2010 12:32)
Het is toch altijd hetzelfde hier in Belgie.

Wat de bevolking wil, daar hebben ze in de wetstraat te Brussel geen oren naar.

Wat BHV betreft, splits die handel gewoon. Of nog beter, splits Belgie. De cijfers spreken voor zich. Wallonië krijgt miljarden toegeschoven vanuit Vlaanderen terwijl ze in Wallonië niet eens de moeite doen om een economie op te bouwen.

Wat krijgen we verder nog in de plaats terug van die Walen?
- Tegenwerking.
- Hebzucht
- Zeik en zever

Ze zijn daar over de taalgrens ook nergens mee akkoord. Er zal pas een akkoord komen wanneer die Walen ook in Vlaanderen hun zeg mogen doen zodat ze nog meer geld naar Wallonië kunnen trekken.
Waar gaan we naartoe.

Hoe verhelpen we al die problemen?
Juist... Splits Belgie gewoon op, dan zullen we zien hoever die Walen nog gaan komen als er geen Vlaams geld meer naar hen gaat...

kilian – 27/04/2010 19:49
Ontani schreef:
Ge kunt al raden wie er een vakantie gepland heeft op de 6e juni. Eikels

En bij wie de examens dan beginnen...
Is het trouwens niet mogelijk om een onthouding te krijgen tijdens examens?

Gesponsorde links

Pagina:

Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.025s