|
Categorieën >
JavaScript
µ als variabele
|
|
|
|
Lid
|
Hallo,
Voor enkele javascripts die ik heb gemaakt gebruik ik vrij vaak µ om hier functies aan te binden. Maw, ik gebruik naar analogie met jQuery µ(args) en µ.functieNaam(args) etc. omdat de $ reeds bezet is door jQuery.
Bij het compileren echter van mijn code op http://closure-compiler.appspot.com/home werd deze variabele omgezet in \u00b5. Daarom vroeg ik me af of het blijven gebruiken van µ eventuele problemen zou kunnen opleveren. Iemand die dit weet?
Dank bij voorbaat! |
5 antwoorden
|
|
|
|
Crew Javascript
|
Waarom wil jij een micro-teken gebruiken ? Als je je script wil afzonderen van andere, maak dan gebruik van closures, of een namespace. Ga geen gekke tekens verzinnen om mee te gaan met de cool kids in the class.
|
Dlol – 31/07/2011 13:57 (Laatst gewijzigd op 01/08/2011 15:35)
|
|
|
Lid
|
@ Ibrahim: Ik gebruik een namespace, maar achteraf gezien heb ik dat wat stom aangepakt. Ik moest telkens typen:
GE.GameEngine.execute(new GE.Command('refresh')); Dus heb ik gewoon snel een shortcut gemaakt via µ('refresh'); Hierin is µ een functie die gewoon doet wat hierboven staat.
Aangezien ik als lokale variabelen in functies graag gewoon letters gebruik was het te riskant om voor die shortcut een letter te gebruiken. Zoals ik zei was $ ook al bezet door jquery (dat ik gebruik in mijn scripts), dus zocht ik mijn toevlucht tot µ.
In ieder geval wil ik niet weten of het dom is of niet µ te gebruiken, ik wil gewoon weten of het problemen kan opleveren...
|
titjes – 01/08/2011 02:19 (Laatst gewijzigd op 01/08/2011 15:37)
|
|
|

Crew .NET
|
Als ge niet zeker bent of het problemen kan opleveren gebruik je iets anders!
|
Joel – 01/08/2011 15:36
|
|
|
Intern Manager
|
Ik heb de reacties hierboven wat aangepast, omdat we wat off-topic aan het gaan waren
|
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
|
|
|